Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 21-3-2024

Vanuit de kerkenraad

21 maart 2024

Op 21 maart jl kwam de kerkenraad weer bijeen. Voor een aantal mensen was dit de eerste keer. We mochten de nieuwe leden Jan ten Brinke als scriba, Henk Kool als pastoraal ouderling en Rikkert Vliek als diaken welkom heten. Na een korte kennismaking kon hun eerste vergadering van start gaan.

We zijn dankbaar voor deze nieuwe leden, maar hebben natuurlijk ook gesproken over de moeilijke invulling van de vacatures. Want we zoeken nog twee pastorale ouderlingen, twee jeugdouderlingen, een kerkrentmeester en een lid voor de zendingscommissie.

Ook de voorbereidingen van de gezamenlijke zondagmiddagdiensten met de Oude Kerk en het Kerkelijk Centrum zijn besproken. Er wordt gekeken of de Gereformeerde Kerk ook wil aansluiten.

Zoals u weet is de kerkenraad bezig met een nieuw beleidsplan. Natuurlijk hebben we de gemeente hiervoor nodig. Hierover hoort u binnenkort meer. De gemeenteavond die hiervoor gepland stond op 23 april gaat niet lukken, dit wordt een maand uitgesteld.

Het is bijna Pasen, maar ook Pinksteren komt dichterbij met het Pinksterfeest op het Weitje. Een prachtige gezamenlijke dienst. We zoeken nog vrijwilligers. Mocht u interesse hebben, dan horen we dit graag. (scribaat.westerkerk@gmail.com)

Komende herfst gaat een groepje tieners samen met jeugd van de Oude Kerk naar Bulgarije. Hun handen uit de mouwen steken. Verschillende acties hebben we binnen de vergadering besproken.

De volgende vergadering is op 18 april 2024.