Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2022 nr. 20

30-12-2022

Wijknieuws 2022 nr. 20

Omzien naar elkaar
We denken aan gemeenteleden die zorgen hebben over hun gezondheid. Daarnaast zijn er gemeenteleden die geconfronteerd worden met allerlei andere zorgen. Ook zij hebben ons gebed en onze concrete hulp nodig!

Overlijden
In de afgelopen weken zijn er 4 gemeenteleden overleden. Vier mensen die een lege plaats achterlaten. Zij gingen ons voor. We denken aan hen met de woorden van lied 270:

Omdat Gij opstond uit het graf,
Kan mij de dood niet binden.
Gij neemt mij angst en zorgen af
En doet mij vreugde vinden.
Waar Gij, Heer Jezus Christus zijt,
Daar zal ik zijn in eeuwigheid.
Ja, ik ga heen in vrede.

Jubileum
Op 9 januari zal het 25 jaar geleden zijn dat Bert en Gerdien van Gens, in het huwelijk traden. We feliciteren hen als gemeente van harte en wensen hen met allen die hen lief zijn Gods zegen toe voor deze dag en de tijd die komt.

Bloemen
Als blijk van meeleven uit de gemeente werden de bloemen van zondag 11 dec bezorgd bij mevr P.M. Troost, die van zondag 18 dec gingen naar de fam. Vliek en op 1e kerstdag werden de bloemen naar de bewoners en het personeel van het Kroondomein gebracht.

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand november is 325,75 Euro Alle gevers hartelijk dank en ook dank aan de dames die de zakjes ophalen!
De volgende keer zal op 1 febr 2023 zijn, in het KC om 14.00 uur.
Hartelijke groet Anneke.

Gift
Bezoekbroeder Jan vd Weide ontving 100 Euro, Ds Sonnenberg ontving 50 Euro en Dineke Jonker kreeg 10 Euro mee. Al deze giften waren bestemd voor de kerk. Alle gevers hartelijk dank!

Middagdiensten
Een kleine groep gemeenteleden heeft vele jaren de lofprijzing gaande gehouden tijdens de middag erediensten op zondag in het Kerkelijk Centrum, als deel van de wereldwijde kerk van Christus in bewuste verbondenheid met traditie en voorgeslacht vanuit een diep verlangen om God de lof toe te zingen en door Zijn Woord aangesproken, bemoedigd, vermaand en gecorrigeerd te worden.
Er is op 18 december 2022 vooralsnog een einde gekomen aan de 17-uur diensten in het KC. Op deze zondag was het thema in de ochtenddienst “Trouw zijn”. In de middagdienst luisterden we naar de stamboom van Jozef en Maria uit Matth 1: mannen en vrouwen, van allerlei afkomst en beroep, die met wie zij waren, een plaats kregen in Gods plan.
Ds. L. Wüllschleger benoemde in zijn gebed het verlangen, dat er van de gemeenteleden een missionair, levend en krachtig getuigenis mag uitgaan naar de mensen om hen heen.
Dat sloot aan bij het kinderlied van ’s ochtends: ‘Jezus zegt dat Hij hier van ons verwacht dat wij zijn als kaarsjes, brandend in de nacht en Hij wenst dat ieder tot zijn ere schijn, jij in uw klein hoekje en ik in ’t mijn’. Het aantal bezoekers van de middagdienst was ruim 40, waarbij ruim 20 mensen via Youtube gekeken hebben.
In het nieuwe jaar zien we uit naar het voorstel voor nadere invulling (in samenspraak met de andere wijken) van de middagdiensten, in de hoop dat er ook kerkdiensten georganiseerd worden met een verdiepend karakter.

Koos van Ganswijk

Bevestigingsdienst
Op D.V. zondag 8 januari zal broeder van den Bout bevestigd worden als ouderling-kerkrentmeester.
In die dienst gaat ds I. Pauw uit Wezep voor.

Doopdienst
De volgende doopdienst staat gepland voor zondag 29 januari. Voorganger is dan voor zover nu bekend ds G.J. Roest uit Gouda. Ouders die hun kindje willen laten dopen kunnen dat aangeven bij hun wijkouderling of bij de scriba. Zij maken dan een afspraak voor de doopgesprekken.

Pastoraat in vacaturetijd
Als er behoefte is aan pastorale zorg dit graag doorgeven aan uw sectieouderling of aan Greet Bikker, 06-23026792. Zij stemt het pastoraat af met ds. Sonnenberg.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer en kerkbode
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.
Berichten voor de kerkbode mogen hier ook heen gestuurd worden, deze moeten vóór donderdagavond in de week voorafgaand aan de verschijning binnen zijn.

Contact
Graag blijven we op de hoogte van alles wat speelt in de gemeente maar we vragen u en jullie wel dit aan ons door te geven. Dan kunnen we ook met elkaar meeleven en voor elkaar bidden.

Tot slot
Een nieuw jaar. Wat zal het brengen? Er is genoeg om je zorgen over te maken. In de wereld, in de kerk en vast ook wel in je eigen kleine wereld. Daarom een woord van Paulus:
Wees in geen ding bezorgd, maar laat uw verlangens in alles, door bidden en smeken, bekend worden bij God: en de vrede van God die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten bewaken in Christus Jezus. Fil 4:6,7

GV