Home > Kerkelijk Centrum > wijknieuws 2021 nr. 8

14-05-2021

wijknieuws 2021 nr 8

Met het oog op de zondag
Komende zondag vieren we het Pinksterfeest: God heeft Zijn Geest uitgestort; èn: God stort Zijn Geest telkens opnieuw uit. Dat is het grote verschil met Kerst en Pasen: dat zijn eenmalige gebeurtenissen. Maar Pinksteren gebeurt telkens opnieuw. Dat zie je al in het Nieuwe Testament gebeuren. Na Handelingen 2 is het niet voorbij. In Hand.4:31 gebeurt het opnieuw. En daarna weer, en daarna weer, en daarna weer… Tot op de dag van vandaag schakelt God door Zijn Geest mensen in, in de dienst aan Zijn Koninkrijk. Het thema van de dienst is: ‘Houd het vuur brandend’. Vuur staat voor warmte, voor gezelligheid, voor energie. Juist dat hebben we de afgelopen periode vaak gemist. We verlangen ernaar om elkaar te ontmoeten, ook als kerk. Vuur staat ook voor geloof, voor de Geest. Dat is nodig om samen weer aangewakkerd te worden en te horen hoe God met Zijn Geest werkt in deze wereld.
Houd het vuur brandend: laat je aansteken, èn steek anderen aan! In Romeinen 12 doet Paulus de oproep: Wees vurig van geest! Daarbij hebben we elkaar nodig.
Met het oog daarop is het fijn dat er langzaamaan steeds meer ruimte komt om elkaar ook in de kerk te ontmoeten. We zien uit naar het moment dat we als gemeente weer samen de lof van onze God kunnen zingen.

Bedankt!
Het is voor ons niet mogelijk om iedereen persoonlijk te benaderen, die medeleven getoond heeft met het overlijden van Mw. Schilperoort-van Leeuwen.
Daarom willen we u via deze weg hartelijk danken voor de kaarten en telefoontjes na het overlijden van onze moeder, oma en overgrootmoeder.
Uw medeleven doet ons goed.
Fam. Schilperoort
Fam. Hubregtse

Bedankt
Wij willen iedereen bedanken die op wat voor manier dan ook met ons heeft meegeleefd tijdens Gert zijn ziekte en na zijn overlijden. Uw gebeden, kaarten, telefoontjes, en de bezoekjes hebben niet alleen Gert, maar ook mij heel erg goed gedaan en we wisten ons gesteund in een zware periode.
Gré Bronkhorst , kinderen en kleinkinderen

Bloemen
Op zondag 2 mei werden de bloemen bezorgd bij mw. Groothuis. De bloemen van 9 mei gingen als groet van de gemeente naar mw. Van der Vlist. Met dank aan de bloemendienst, voor de prachtige schikkingen elke keer weer.

Huwelijk
Eigenlijk zouden ze vorig jaar mei elkaar al het ja-woord geven. Maar door corona ging dat toen niet door. Nu dan alsnog, zij het dat we nog steeds te maken hebben met beperkingen. Maar Jacco Termaat en Kelsey Hagen laten zich daardoor niet tegenhouden. Op 4 juni geven zij elkaar het ja-woord. De kerkelijke inzegening vindt plaats in de Kapel in Staverden, de dienst begint om 17.00 uur. Een blijde en feestelijke dag gewenst, samen met allen die jullie lief zijn, en voor de toekomst Gods zegen!

Jubilea
Een drietal echtparen viert binnenkort hun gouden huwelijksjubileum. Het echtpaar Van Maanen-Dommerholt beloofde elkaar trouw op 26 mei 1971. Het was dezelfde dag waarop ook het echtpaar Van Sloten-Bok elkaar het ja-woord gaf. En het echtpaar Van de Kamp-van Essen deed dat één dag later. Ik weet niet of dat allemaal in Ermelo was, maar dan was het een drukke tijd! Hoe dan ook, we zijn 50 jaar verder - een lange periode. Een tijd waarin lief en leed gedeeld werd, waarin er zorgen en zegeningen waren. En een tijd waarin we de trouw van de Here God mogen opmerken. Hij is met u meegegaan, al die jaren. Daarvoor zijn we heel dankbaar. Namens de gemeente een hartelijke felicitatie aan u allen. In deze gelukwens betrekken we ook de kinderen en kleinkinderen. Een feestelijke dag gewenst. En voor de toekomst Gods zegen.

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand april is € 190,-. De volgende keer is op 2 juni om 14.00 uur in het K.C. Alle gevers en de dames die het ophalen hartelijk bedankt.
Hartelijke groet, Anneke

Giften
Tijdens een bezoek ontving ik een gift van € 20,- voor de GZB. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?
Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Tot slot
We leven toe naar Pinksteren, het feest waarop God Zijn Geest uitstort op de gemeente. Daar kun je naar verlangen, dat ook wij in onze tijd dat wonder mogen meemaken. Het kan een doodse boel zijn – ook al zie je dat niet meteen. Aan de oppervlakte gaat alles wel door, maar wanneer je wat verder kijkt: hoeveel leven is er dan?
Hoe komt dat? Heeft dat niet hiermee te maken: dat ons leven zo vol is met van alles en nog wat? De Heilige Geest zoekt de lege plaatsen; het is het feest van de armen van geest. Niet het feest van de bezitters, maar van de ontvangers. Maar om te ontvangen moeten we eerst onze volle handen leegmaken. De Geest wil ons vullen met zijn liefde, vrede, blijdschap en genade. Maar kan Hij het ook aan ons kwijt? Waar mensen al vol zijn, daar kan de Geest niets kwijt. Dan gaat Hij weer verder. Zouden wij niet veel meer vanuit ons gemis moeten roepen om Gods Geest?
Met een hartelijke groet in verbondenheid,
R.F. de Wit