Home > Kerkelijk Centrum > wijknieuws 2022 nr.9

24-6-2022

wijknieuws 2022 nr.9

Met het oog op de zondag
Komende zondag is de overstapdienst van groep 8 van On Track. Twee seizoenen lang zijn ze met elkaar opgetrokken (voor zover corona dat toeliet), zijn er verschillende thema’s uit Oude en Nieuwe Testament aan de orde geweest. In deze dienst gaat het nog een keer over de tempel, de functie ervan en wat dat ons nu te zeggen heeft.
’s Middags sta ik ook op het rooster. Zo vlak voor de vakantie wil ik nadenken over het thema rust, vanuit Psalm 131 en Matteüs 11.

Omzien naar elkaar
Verschillende gemeenteleden zijn (ernstig) ziek, zitten in en behandeltraject, ondergaan kuren of herstellen van ingrepen.

Bedankt
Lieve gemeenteleden, hartelijk dank voor alle gebed, kaarten, bloemen en andere vormen van meeleven in de afgelopen maanden. Dat heeft ons goed gedaan. Gelukkig zijn de intensieve behandelingen achter de rug. Nu volgt nog nabehandeling. Langzaamaan pakken wij het ‘gewone” leven weer op.
Nogmaals hartelijk dank,
Aalt en Rietje van de Kuilen

Bloemen
Op zondag 12 juni werden de bloemen bezorgd bij fam. Van Panhuis. De bloemen uit de dienst van 19 juni zijn gebracht bij mw. Scheper-Sipsma.

Fotoboek
In 2008 zijn we gestart met het fotoboek van het Kerkelijk Centrum. Ondertussen zijn er al vele fotosessies geweest. Helaas heeft dat de laatste 2 jaar stilgelegen door corona. Op 3 juli is er de mogelijkheid om een nieuwe foto te laten maken. Als u er nog niet in staat, bent u ook van harte welkom. Mocht u niet naar de kerkdienst kunnen komen maar wel in het fotoboek willen staan dan kunt u contact met mij opnemen via fotoboek-kc@live.nl of 0341-842876 (na 19 uur). Na deze fotosessies is het ook mogelijk een kleuren papierenversie te ontvangen tegen onkosten.
Ik zie u/jullie graag op deze fotosessie.
Sandra den Besten.

Giften
Bregje de Bruijn ontving een gift van € 40,-. Alfred Slofstra ontving een gift van € 20,- voor de JWV. Zelf ontving ik een gift van € 50,- voor de kerk. Hartelijk dank hiervoor.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer

Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Tot slot
Het afscheid komt nu echt wel steeds dichterbij. Ik ben druk bezig met het afronden van werkzaamheden, laatste bezoeken brengen, laatste diensten voorbereiden. Het is een vreemde tijd, een intensieve tijd ook. Ik probeer zoveel mogelijk afscheidsbezoeken te brengen, maar weet niet of het gaat lukken om iedereen van mijn lijstje te bezoeken. Tegelijk gaan de gewone werkzaamheden ook door, en merk ik dat er een druk seizoen achter ons ligt. Rotterdam lijkt nog heel ver weg, maar komt nu toch wel snel dichterbij. Gelukkig zit er nog wel een periode van vakantie tussen, om eerst even op adem te komen.
Een hartelijke groet aan u en jullie allen.
R.F. de Wit