Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2021 nr. 9

11-06-2021

Wijknieuws 2021 nr. 9

Wijkbericht Kerkelijk Centrum

Met het oog op de zondag
De afgelopen weken lazen we Romeinen 8, een hoofdstuk waarin verschillende aspecten van het werk van de Geest belicht worden. We hebben stil gestaan bij de Geest die levend maakt, de Geest die ons ervan verzekert dat we Gods kinderen zijn, die ons doet roepen ‘Abba Vader’, de Geest die met ons zucht. Op zondagmiddag 27 juni wil ik het slot van dit hoofdstuk lezen, een indrukwekkend overwinningslied (vs.31-39). Het is een hooggestemd lied; te hoog, misschien? Want eerlijk gezegd: zo hooggestemd is ons leven toch niet altijd? Of bedoelt Paulus dat niet?

Bedankt
Graag willen wij iedereen hartelijk bedanken voor alle kaarten en gelukwensen die we mochten ontvangen voor ons 50 jarig huwelijksjubileum.
Gerrie en Cil van de Kamp

Pastoraat
Door de vele zieken die er zijn en de vele overlijdens van de afgelopen maanden ben ik achterop geraakt met het bezoekwerk. Ik hoop dat rond de zomer weer bij te kunnen werken. Dan bent u op de hoogte als het wellicht wat langer duurt.

Geboren
God heeft jou gemaakt van top tot teen
Iemand zoals jij, nee, zo is er niet één
Want je bent uniek, heel speciaal en bijzonder
Je bent nog zoveel mooier dan een wereldwonder!
Dankbaar en blij berichten Jan en Marijke Vliek de geboorte van hun zoon Boaz. Hij is geboren op 3 juni, en het broertje van Laura en Sanne. Van harte gefeliciteerd met het nieuwe leven dat de Schepper aan jullie heeft toevertrouwd. De naam Boaz komt in de Bijbel ook voor: hij staat vermeld in het voorgeslacht van de Here Jezus. We bidden dat de nieuwgeboren Boaz Hem zal leren kennen en volgen. Gods zegen bij de opvoeding van jullie kinderen.

Bloemen
Op zondag 30 mei werden de bloemen bezorgd bij mw. Termaat. De bloemen van 6 juni gingen als groet van de gemeente naar mw. Tomassen.

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand mei is € 193,70. De volgende keer is op 30 juni om 14.00 in het K.C. en dat is dan voor twee maanden.
Vriendelijke groet Anneke

Bijbelkring voor ouderen
Een herinnering aan de geplande bijeenkomst van de bijbelkring: op maandagmiddag 21 juni om 15.00 uur in de kerk. We hopen op een mooi en gezegend uur met elkaar. Van harte welkom, ook aan degene die eens een keer wil komen kijken.

Giften
Pastoraal medewerker Koos van Ganswijk ontving een gift van € 10,- voor de kerk. Pastoraal medewerker Bregje de Bruijn ontving een gift van € 30,- ter vrije besteding. Ouderling Conny van Ginkel ontving een gift van € 25,- ter vrije besteding. Diaken Henri Ruitenberg ontving een gift van € 20,- voor de kerk. Jeannet van de Kamp ontving € 10,- voor de kerk. Zelf ontving ik een gift van € 25,- bestemd voor de renovatie van het KC. Hartelijk dank hiervoor.

Cursus
Voor een cursus die ik volg ben ik van 28-30 juni afwezig. De stond cursus gepland voor eerder dit voorjaar, maar vanwege corona is deze alleen online gehouden. Daarom is besloten om toch ook, nu daar weer ruimte voor is, fysiek bij elkaar te komen.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Examens
Heel wat jongeren hebben te horen gekregen dat hun inzet beloond is: zij zijn geslaagd voor hun examens. Van harte gefeliciteerd! Mooi dat het, ondanks de rare tijd en vaak lastige voorbereiding, toch tot een goed resultaat heeft geleid. En voor wie nog een her heeft: sterkte daarbij! Hopelijk lukt het om tot een goede afronding te komen.

Tot slot

Met een hartelijke groet aan u en jullie allen,
R.F. de Wit