Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2022 nr.17

11-11-2022

Wijknieuws 2022 nr.17

Omzien naar elkaar
We denken aan gemeenteleden die zorgen hebben over hun gezondheid
Er zijn natuurlijk ook gemeenteleden die niet genoemd worden, maar die wel geconfronteerd worden met allerlei zorgen. Ook zij hebben ons gebed en onze concrete hulp nodig!

Jubilea
Op 19 november zijn Albert en Gré Bakker, 40 jaar getrouwd en op 20 november staan Henri en Miranda Ruitenberg-Veldhuizen stil bij het feit van hun 25 jarig huwelijk. Wij feliciteren beide echtparen van harte en wensen hen met allen die hen lief zijn Gods zegen toe voor de toekomst!

Bloemen
Als blijk van meeleven uit de gemeente werden de bloemen van zondag 30 oktober bezorgd bij mevrouw Vergeer-Visser en die van 6 november bij de familie Kuhlman.

Eeuwigheidszondag
In de dienst van 20 november, eeuwigheidszondag, staan we stil bij de gemeenteleden die in het afgelopen kerkelijk jaar zijn overleden. Zo’n verlies is ingrijpend. Er blijft een lege plaats. En je draagt een schrijnend, pijnlijk litteken met je mee vanwege het verlies van een geliefd iemand. Maar wij belijden de opstanding uit de dood en een eeuwig leven! Christus is ons voorgegaan door de dood heen en Hij wacht ons op. Maar nu, Christus is opgewekt uit de doden en is de Eersteling geworden van hen die ontslapen zijn. (1 Kor 15:20)

Advent
Op 27 november is het de eerste zondag van Advent. We denken er aan dat Jezus, de beloofde Messias in deze wereld is gekomen. Dat is een keerpunt in de geschiedenis. Hij is niet gekomen om al onze moeilijke vragen te beantwoorden. Ook niet om ons leven zo gemakkelijk mogelijk te maken. Maar, schrijft Paulus in 1 Tim 1:15, dit is een betrouwbaar woord en alle aanneming waard dat Christus Jezus in de wereld is gekomen om zondaars zalig te maken. En, schrijft hij erbij “ik ben daarvan de grootste”. Dat geldt ook voor ons, kerkmensen. Wij zitten gevangen in onze meningen. Wij gaan vaak eigen wegen. Wij zijn deel van de postmoderne cultuur met haar individualisme. Maar daar dwars tegenin wordt ons elke zondag het evangelie verkondigd. Dat ons tot de orde roept en dat bevrijdt van al ons menselijk gedoe. Dat zegt dat er genade is voor ons. Dankzij Hem die naar deze wereld kwam en mens werd. En die zal terugkomen om alle dingen recht te zetten. Ook die terugkomst is de belofte van Advent. Dat is het perspectief en de verwachting waaruit wij mogen leven.

Giften
Pastoraal medewerker Andries Kruithof ontving 20 Euro bestemd voor de kerk. Via mevr. Mien Bossenbroek is 50 Euro binnengekomen met als bestemming het energiefonds van de diaconie. En ouderling Greet Bikker ontving ook 20 Euro voor de kerk. Hartelijk dank!

Verjaardagsfonds
De opbrengst van de maand oktober verjaardagsfonds is €166,30. Alle gevers bedankt en de dames die het ophalen. We hebben afscheid genomen van Wijnanda Vlijm, ze heeft het 16 jaar gedaan. We mochten Hennie van de Ham verwelkomen om ons team te versterken. De volgende keer is op 30 november in het K.C dan voor 2 maanden om 14.00 uur. 0p 14 december is het kerst attenties ophalen van 10 tot half 11 in het K.C.  Hartelijke groet Anneke.

Winterfair voor Jemima
Op vrijdag 16 december willen we tussen 17.00 u en 21.00 u een winterfair organiseren voor Jemima. Jemima is een christelijke begeleide woonvorm voor verstandelijk- en meervoudig gehandicapte kinderen en jongvolwassenen in Bethlehem (zie jemima.nl).
Deze winterfair wordt gehouden in de tuin van Albert en Janneke Strijker, (hoek Kawoepersteeg - Oude Nijkerkerweg, direct achter Veldwijkterrein).
Verschillende gemeenteleden hebben al diverse bijdragen toegezegd om tijdens de winterfair te verkopen, o.a. potten stoofperen, advocaat, gehaakt kleed, appeltaart e.d.

Mocht u iets bij willen dragen: laat het ons weten via onderstaand mailadres of schrijf het op de lijst in de hal van het KC.
Géke v.d. Berg
Albert Strijker

Pastoraat in vacaturetijd
Als er behoefte is aan pastorale zorg dit graag doorgeven aan uw sectieouderling of aan Greet Bikker, tel 06-23026792. Zij stemt het pastoraat af met ds. Sonnenberg.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij:
Wouter van den Hoek of 06-46073846
Henri Ruitenberg of 06-53632568
Gert Turien of 06-55880128, ?

Beamer en kerkbode
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.
Berichten voor de kerkbode mogen hier ook heen gestuurd worden, deze moeten voor donderdagavond in de week voorafgaand aan de verschijning binnen zijn.

Contact
Graag blijven we op de hoogte van alles wat speelt in de gemeente maar we vragen u en jullie wel dit aan ons door te geven. Dan kunnen we ook met elkaar meeleven en voor elkaar bidden.

Tot slot
Met het oog op eeuwigheidszondag een couplet uit Lied 404:
Laat Heer van U geen lust, geen pijn
Mij in de wereld scheiden
Dat ik in ‘t einde sterk mag zijn
Mij door uw hand laat leiden
En gaan met U het leven in,
Dat ik door U zal erven
En verwerven.
Het einde is begin
Gij redt ons van het sterven.
GV