Home > Zendingskerk > Activiteiten

10.00 uur morgendienst

De vakantiediensten

Jaarlijks zijn er vakantiediensten in de maanden juli en augustus.
Ook dit jaar (2022) kunnen we weer uitkijken naar een boeiende serie vakantiediensten. Dit keer met als thema: “Groene genade, over natuur in bijbels perspectief.” Verschillende bijbelteksten, die stuk voor stuk aan dat thema raken, komen aan de orde. Hieronder staat voor elke zondag vast een korte introductie op de dienst. Bijzonder is dat we naast de bijbeltekst ook steeds een theoloog aan het woord willen laten komen die zich bezig heeft gehouden met de thematiek van schepping of natuur.
Tijdens een aantal diensten zal zoals gebruikelijk ook weer extra muzikale medewerking zijn.
We hopen velen van u bij één of meer diensten te ontmoeten!

Hartelijke groet,
Heleen Bakker, Kim Magnée-de Berg, Jan Visser en Sjoerd Zwaan

De diensten beginnen iedere zondag (10 juli tot en met 21 augustus 2022)
om 10.00 uur in de Zendingskerk aan de Harderwijkerweg 10 in Ermelo.

Deel op Deel op

10.00 uur morgendienst

Zoek activiteit

Van
Tot

Kerkcafé, donderdag 18 april a.s. van 10.00 – 12.00 uur

Op deze datum is er weer Kerkcafé in de consistorie van de Zendingskerk. Iedereen is van harte welkom; we zitten gezellig bij elkaar aan tafels. U hoeft zich niet aan te melden. De koffie staat voor u klaar!

Donderdag 18 april a.s. van 10 - 12 uur

minder
MEI

Bidden om vrede, het Coventrygebed in Ermelo

Iedere eerste vrijdag van de maand, Bidden om vrede.

Ontstaan van het Coventry-gebed
Misschien heeft u weleens gehoord van het Coventry-gebed: elke vrijdag om 12.00 uur wordt op verschillende plekken in de wereld met elkaar gebeden om vrede. Deze traditie is ontstaan na de 2e Wereldoorlog in de Engelse stad Coventry, waar in november 1940 tijdens het bombardement op de stad ook de St. Michael kathedraal verwoest werd. Toen de resten waren afgekoeld en de kerk weer kon worden betreden, vond provoost Howard balken die in de vorm van een kruis lagen. Daarin werd een appèl voor vrede gezien dat navolging moest krijgen. Dit leidde tot het initiatief van een wekelijks moment van bezinning en gebed om vrede vanuit de overtuiging dat oorlog nooit vanzelfsprekend mag zijn.
In de loop der jaren sloten kerken en geloofsgemeenschappen overal ter wereld zich bij dit initiatief aan door op hetzelfde tijdstip een gelijksoortig gebedsmoment te organiseren.

De Zendingskerk is gastgever
Als Zendingskerk willen we ons hierbij voegen. Vanaf 1 maart zullen we elke eerste vrijdag van de maand bij elkaar komen voor een kort liturgisch moment in de traditie van Coventry.
Het liefst doen we dat met meerdere mensen, niet alleen uit onze eigen kerk, maar overal vandaan. Aan u de uitnodiging om mee te doen. Als Zendingskerk zijn we gastgever, wat het dragen van het gebedsmoment betreft hopen we dat ook anderen aan willen sluiten.

Voor wie nu al meer informatie zou willen: op coventryberaad.nl is van alles te vinden!
Contactadres: scriba@zendingskerk.nl

vrijdag 3 mei om 12:00 uur