Home > Algemeen > Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

Over Hervormd Ermelo

In Ermelo staan verschillende kerkgebouwen. Niet alleen op zondag maar ook op door-de-weekse-dagen-en-avonden zie je er veel activiteiten. Misschien wel eens afgevraagd wat daar allemaal gebeurt? Waarom gaan mensen hier naar toe? Wat zoeken ze of wat vinden ze er?

Fijn dat u en jij zijn geïnteresseerd in wie wij als kerk zijn.

De PKN Hervormde gemeente te Ermelo vormt een netwerk van mensen - onderling verbonden, ieder op zijn of haar eigen manier - met Jezus Christus als ons middelpunt. Zijn boodschap van Gods liefde willen wij met woord en daad uitdragen. Daarom willen we een kerk zijn voor mensen die samen zoeken naar wie God is en wat Hij van ons vraagt en volgelingen van Christus met een open oog voor de wereld om ons heen.

Aanvullend op de zondagse kerkdiensten zijn er door de week ook vele activiteiten die worden georganiseerd. Hiervoor zetten gemeenteleden en ambtsdragers zich vele uren voor in. Je hoort met enthousiasme spreken over het stukje werk waar men verantwoordelijk voor is.

Maar we zijn er ook voor u en jou persoonlijk. Wil je eens met iemand praten over geloof en kerk? Wil je een kind laten dopen of denk je zelf na over de doop? Sta je op het punt te trouwen en wil je je huwelijk ook in de kerk beginnen? Moet je iemand begraven? Zijn er andere redenen in je leven (ziekte, zorgen) waardoor je behoefte hebt aan een luisterend oor? Of wil je (weer) lid worden van de kerk?
De predikanten van onze kerk staan je graag te woord! Dus neem gerust contact hen op.
Naar onze predikanten >

De zorg voor onze wijkgemeenten is opgedragen aan de wijkkerkenraden van de Oude Kerk, Nieuwe kerk , Leuvenum en Staverden, Kerkelijk Centrum, Westerkerk en Zendingskerk. Elke gemeente legt eigen accenten, maar heeft wel een herkenbare identiteit. Kom gerust eens vrijblijvend kennismaken. U en jij zijn van harte welkom om op zondag een van onze diensten te bezoeken.

Als hervormde gemeente zijn we onderdeel van de Protestantse Kerk in Nederland (PKN). Deze is in 2004 tot stand gekomen als fusie van de Nederlands Hervormde Kerk, de Gereformeerde Kerken in Nederland en de Evangelisch Lutherse Kerk.

Meer weten over geloven?
Als protestantse gelovigen beseffen we dat er meer is in het leven. Dat blijkt bijvoorbeeld bij momenten van geluk, maar ook als het schuurt in ons dagelijks leven of in de samenleving. Waar kun je doorvragen als je denkt dat er meer is dan wonen, werken, winkelen, uitgaan? Waar vind je hoop naast happinez? Hoe vind je tijd voor rust en bezinning in je agenda? Is er een gemeenschap waar je welkom bent zoals je bent, met of zonder succesverhaal? In Ermelo staan de  kerkdeuren en vele huizen voor je open.
Zoekers, twijfelaars en critici zijn allemaal welkom. We staan open voor gesprek. Wil je je eerst oriënteren? Gebruik dan de website van de Protestantse Kerk als uitgangspunt.