Home > Nieuwe Kerk > Bezoeken kerkdiensten

Bezoeken kerkdiensten

De kerkenraad is bijzonder verheugd dat vanuit de landelijke kerk en het CIO het bericht kwam, in aansluiting op de laatste persconferentie, dat er na 25 februari geen beperkende maatregelen meer gelden voor het kerkelijk leven. Concreet betekent dit dat er geen beperkingen meer zijn over de aantallen bezoekers en ook de 1,5 meter komt te vervallen. Expliciet wordt er aandacht gevraagd voor de kwetsbare gemeenteleden.

Voor ons houdt dit in dat we vanaf zondag 27 februari weer kerkdiensten gaan houden zoals dat tot aan maart 2020 gebruikelijk was. U hoeft zich dus niet meer aan te melden. Dat zal best even vreemd en weer wennen zijn. En ook al behoor je niet tot een kwetsbare groep, zelfs dan kan het vreemd voelen om weer in een bank aan te schuiven of direct voor of achter iemand te gaan zitten. Maar we gaan het de komende week zodanig proberen te regelen dat iedereen er zich goed bij voelt. Ruimte bieden aan kwetsbare gemeenteleden of die nog voorzichtig willen zijn en anderen die hier minder moeite mee hebben. Gelukkig hebben we een grote kerk met veel capaciteit. Ook laten we onze gedachten nog gaan over het collecteren, mogelijk houden we voorlopig aan dat de collectezakken bij de uitgang blijven staan. Ook over een verantwoorde invulling van de viering van het Heilig Avondmaal, dat in maart al weer zal worden gehouden, zullen we gaan nadenken.