Home > Nieuwe Kerk > Predikant Nieuwe Kerk

Wie zijn wij?

Predikant Nieuwe Kerk

Mijn naam is Jan Bogerd …

Mijn wieg stond in Leerdam. Daar ben ik in 1967 geboren. Ik ben getrouwd met Liesbeth Burggraaf en we hebben 4 zonen mogen ontvangen.

Mijn theologische opleiding heb ik aan de universiteit van Utrecht genoten met als hoofdvak Vroege Kerkgeschiedenis. De afrondende scriptie ging over Marcion. Tijdens de laatste jaren van mijn studie heb ik praktijkervaring opgedaan als pastoraal medewerker bij ds. Vis in Meerkerk.

In mei 1994 ben ik in Sluipwijk bevestigd. Dat is een kleine en overzichtelijke gemeente midden in de Reeuwijkse plassen. Vervolgens ben ik predikant geweest in Den Ham (OV), Scherpenzeel (Gld) en Bunschoten. Vanaf januari 2019 dien ik de boeiende wijk Nieuwe Kerk Zuid, Leuvenum en Staverden binnen de Hervormde Gemeente van Ermelo.

Ik houd van lezen. Daarbij beperk ik me niet enkel tot theologische boeken. Ook ga ik er graag op de fiets op uit of trek ik de wandelschoenen aan om de prachtige omgeving rustig te verkennen.

Ds. J. Bogerd

Voor vragen, suggesties en opmerkingen kunt u ook gebruik maken van het contactformulier.