Home > Oude Kerk > Hulpdienst

Hulpdienst

De gemeenschap van de Oude Kerk beschikt over een eigen hulpdienst: Vrijwilligers van deze hulpdienst helpen met allerlei klusjes van in huis tot buiten in de tuin.

Heb je problemen met de computer of heb je hulp nodig omdat je tijdelijk niet in staat bent om het huishouden te doen. Heb je assistentie nodig bij een verhuizing of het weer netjes maken van de tuin. Moeten er boodschappen gedaan worden, tijdelijk op kinderen gepast of naar het ziekenhuis gereden. Of zomaar voor een bezoekje. Bel ons gerust.

De coördinator van de hulpdienst is:
- Evert van Beekhuizen, tel. 06–13.84.44.19 e-mail: evbeekhuizen@b-i-m.eu .

Kosten voor bv. het vervoer naar het ziekenhuis maken we in principe niet tenzij de chauffeur een kleine vergoeding wil en/of parkeergelden. Ook is het gebruik van de eigen auto van de hulpvrager mogelijk.

Alle hulpvragen gaan via de coördinatoren van de hulpdienst Oude Kerk wijk.
Voor het beoordelen van een hulpvraag wordt een vaste procedure gehanteerd:

De procedure is:
- Er komt een hulpvraag binnen.
- De coordinator matcht de aanvraag met de beschikbare vrijwilligers ( De juiste mensen op de juist plek.)
- De vrijwilliger wordt benaderd door de coördinatoren of hij/zij de gevraagde hulp kan verlenen.
- De hulpvrager wordt weer benaderd door de coördinator dat er een hulpverlener gevonden is.
- Er wordt contact gelegd tussen de hulpvrager en de hulpverlener.
- Na het verlenen van de hulp neemt de coördinator neemt contact op met de hulpvrager en de hulpverlener om te kijken of alles naar wens verlopen is.

Als hulpdienst van de Oude Kerk geven wij geen professionele hulp. Hulp vragen die complex zijn, verwijzen wij door aan de NPV ( Nederlandse Patiënten Vereniging)

Gevraagd: Vrijwilligers voor de hulpdienst
Wij zijn op zoek naar enthousiaste vrijwilligers die zich voor een ander in willen zetten.
Als je vrijwilliger wil worden of meer wil weten over onze hulpdienst, neem dan contact op met een van onze coordinatoren. Wij sturen je een brochure en intekenlijst.

Bijgewerkt tm 2022-09-01