Home > Oude Kerk > Organisten

Organisten

In de Oude Kerk bespelen drie organisten met grote regelmaat het Batz-orgel. Daarnaast spelen ook invallers van elders op het orgel.
De organist wordt altijd voor de dienst aangekondigd door de beamer.

1e organist: mw J. Hooikammer-de Graaf
Joke Hooikammer is sinds 1990 eerste organiste van de Oude Kerk. Zij studeerde aan het Utrechts Conservatorium orgel, piano en kerkmuziek. Tevens volgde zij verschillende dirigentencursussen. In 1990 won zij in Leiden de 2e prijs tijdens het concours voor vakstudenten (oude muziek). Ze is cantrix van de Kruiskerkcantorij in Wezep en heeft een grote privelespraktijk met orgel- en pianoleerlingen. Lees meer: Klik hier

2e organist: G. 't Hart
Gerrit 't Hart werd geboren te Amersfoort, waar hij zijn eerste orgellessen kreeg van Henk Seldenthuis aan de Amersfoortse Muziekschool. In 1971 koos hij voor de opleiding orgel en kerkmuziek aan het Utrechts Concervatorium. Hoofdvakleraren waren Theo Teunissen (interpretatie) en Jan Welmers (improvisatie). Hij heeft zich in het bijzonder toegelegd op het uitvoeren van 17e eeuwse muziek. Daarnaast richt hij zich met veel toewijding op de kunst van het improviseren. (van www.gerrit-thart.nl)
Van zijn hand verscheen een groot aantal composities, voornamelijk voor orgel en voor koor. Een deel van de orgelcomposities is vastgelegd op enkele CD's.
Gerrit organiseert minimaal een keer per maand een concert in zijn eigen studio.

cantor: B. Willemsen
Bart Willemsen kan behalve als dirigent van de cantory, ook als organist en pianist uit de voeten. Ook is hij organisator van evenementen. Met recht een duizendpoot. Het maakt hem niet uit of hij als solist een mooi muziekstuk ten gehore brengt, wat hij perfect kan, of op de piano de cantorij begeleidt. Hij bespeelt alles. Als er maar toetsen op zitten.

Bijgewerkt tm 2021-02-15