Home > Oude Kerk > Bid en dankstonden

Bid en dankstonden

De bid- en dankstond worden gevierd samen met de wijken

Kerkelijk Centrum

en de

Westerkerk.

Deze midweekse diensten - een overblijfsel uit de tijd dat Nederland een agrarische samenleving was en we nog veel afhankelijker waren van de seizoenen - bepalen ons bij het niet vanzelfsprekende van arbeid en bij onze afhankelijkheid van God.

Deze halfjaarlijkse diensten zijn feitelijk zelf een belijdenis dat niet alleen de zondag, maar heel ons leven, al onze dagen en al onze arbeid - betaald of vrijwillig, thuis of buitenshuis, overdag of s nachts, in ploegendienst of als zelfstandig ondernemer, in de primaire of kwartaire sector - alle afhankelijk zijn van Gods zegen. Ook zij die om wat voor redenen niet meer kunnen of mogen werken - arbeidsongeschikten, werklozen, gepensioneerden, illegalen - worden in de voorbede niet vergeten. Zo leren we te bidden - en dat is ook: te danken - waar we voor werken: ons dagelijks brood.

De bidstonde is rond begin maart in het Kerkelijk Centrum
De dankstonde is begin november in de Oude Kerk