Home > Oude Kerk > Nieuws

Maandag 14 augustus 2023

Nieuws van rondom de Oude Kerk

Welkom familie Prins
Wat zijn we onze God dankbaar dat de Oude Kerkwijk vanaf 27 augustus, na drie jaar vacaturetijd, weer eigen predikanten heeft. Wij zijn God ook dankbaar dat Hij ons in de afgelopen tijd geholpen heeft om het werk daar waar mogelijk voort te zetten. Inmiddels woont de familie Prins in de pastorie aan de Dennenlaan. Wij heten het gezin heel hartelijk welkom. Ook voor de kinderen is het een grote verandering. We hopen dat ze zich allemaal snel thuis gaan voelen in Ermelo.

Verbintenis- en intrededienst ds. Desiree en ds. Evert-Jan Prins
Op zondag 27 augustus a.s. om 10.00 uur vindt de verbintenisdienst van ds. Desiree Prins-van den Bosch en ds. Evert-Jan Prins plaats in de Oude Kerk. Deze dienst wordt geleid door ds. André Priem. De intrededienst van het echtpaar Prins begint om 15.00 uur en vindt plaats in het Kerkelijk Centrum. Van harte hopen wij dat velen van u deze feestelijke diensten zullen bijwonen.

Bakkers gezocht!
Voor de verbintenis- en intrededienst op zondag 27 augustus a.s. willen we graag samen zorgen voor iets lekkers bij de koffie en thee. Wie wil er taarten, cakes of andere lekkere dingen bakken voor deze feestelijke zondag? De eerste aanmeldingen zijn al binnen, maar we hebben nog lang niet genoeg! Aanstaande zondagmorgen 20 augustus staat er een flipover in de glazen gang. Hierop kunt u opschrijven wat u gaat maken en voor hoeveel personen. Ook kunt u dit via de mail laten weten: annekeplette@chello.nl De traktaties kunnen op zondag 27 augustus vanaf 09.15 uur ingeleverd worden. Als het kan graag gesneden. We hopen op veel lekkers!

Koffieochtenden op de woensdag
Voor de koffieochtenden op de woensdag loopt het rooster van de vrijwilligers binnenkort af en zoeken we nieuwe vrijwilligers. Het kost weinig tijd, ong een 1,5 uur per keer en het levert je op: gezellige ontmoetingen, nieuwe mensen leren kennen en een stukje gemeente-zijn samen dragen. Je bent ong eens in de 6 weken aan de beurt. Aanmelden kan bij Janneke Veldhuizen, via de mail jannaschipper@hotmail.com

Bijbelkring 30-plus.
Onze oren bij God te luisteren leggen: verrijkend! Sámen zoeken hoe eeuwenoude Woorden zeggingskracht hebben in het hier en nu. Overbodig? Broodnodig! Dit zijn D.V. de data voor dit seizoen: in 2023 op 11/10, 8/11 en 6/12. In 2024: 10/01, 14/02, 13/03 en 10/04. We komen samen in de Hoeve van 19.30 uur tot 21.00 uur. We bespreken de laatste twee hoofdstukken van “Bouwen op de Rots’ van Nelly van Campen-Boot, over de Bergrede. Daarna stappen we over op een ander Bijbelgedeelte. Kom gewoon zoals je bent, laten we elkaar bemoedigen. VAN HARTE WELKOM! Opgave en info bij: - Betty Struijk-van der Wal: 06-12443889   - Herma Wassink-Smelt:  06-20333128

Hulpdienst Oude Kerk
Voor al uw hulpvragen of wanneer u vervoer nodig heeft naar de kerkdiensten kunt u terecht bij de hulpdienst. Bel, app of mail gerust:
- 06 13844419, evbeekhuizen@b-i-m.eu Diaken Evert van Beekhuizen

Tot slot
Een groet namens de kerkenraad, we kijken uit naar een goede en gezegende samenwerking met onze nieuwe predikanten!
JV

Deel op Deel op