Home > Oude Kerk > Nieuws

Nieuws van rondom de Oude Kerk

voor de zondagen 18 en 25 december 2022 en 1 januari 2023

Kerkdiensten.
Zoals we in de jaren voor Corona gewend waren begint de kerkdienst op 1e Kerstdag een kwartier eerder dan gebruikelijk, dus om 9.45 u. We beginnen deze dienst dan met een medley van bekende kerstliederen.

Kostersdienst.
Chris Oosting verzorgt de kostersdiensten op zondag 18 december. Tijdens de kerstnachtdienst en op 1e kerstdag worden de kostersdiensten verricht door Fennie Wouda is, terwijl Bertus van Dam op Oudjaarsavond onze koster is. Het nieuwe jaar beginnen we met Fennie Wouda als koster.

Schriftlezingen.
Zondag 18 december worden de Schriftlezingen verzorgd door Joke van den Berg. Op 1e kerstdag is dat Stan van Bosbeek en op nieuwjaarsdag neemt Carla Meiling die voor haar rekening.

Kinderoppas.
Op 18 december wordt de oppas verzorgd door Mathilde van Vugt en Renee v.d. Berg.
Op 25 december is dat Antoinette Blokland en op 1 januari Marlina Blokland.

Hulpdienst Oude Kerk.
Voor al uw hulpvragen of als u vervoer nodig hebt naar de kerkdiensten kunt u terecht bij onze hulpdienst. Bel of e-mail gerust!
Evert van Beekhuizen, tel. 06 – 13.84.44.19 e-mail evbeekhuizen@b-i-m.eu .

Voortgang beroepingswerk
Beste gemeenteleden,
De beroepingscommissie heeft de afgelopen weken uitgebreide gesprekken gevoerd met een serieuze kandidaat voor de vacature van predikant voor onze wijkgemeente. Binnenkort verwachten wij een advies hierover te kunnen uitbrengen aan de wijkkerkenraad. Op dit moment zit het proces nog in een vertrouwelijk stadium en kunnen we verder nog geen mededelingen doen. Zodra dit mogelijk is, hoort u meer.
De beroepingscommissie

Meeleven met elkaar.
Vorige week kwam mevr Annie Bosch weer thuis uit de Klimop. We hopen dat ze op haar eigen vertrouwde plekje aan de Torenlaan, omringd door kinderen en kleinkinderen, weer verder op mag knappen.

Bezoekdienst/verjaardagsfonds.
Op 29 november hebben wij de laatste maandelijkse bijeenkomst van dit jaar gehad.
De inhoud van de enveloppen bedroeg € 523,50, waarvan € 10,-- voor het verjaardagsfonds, € 10,- voor de bloemen en € 100-- werd rechtstreeks overgemaakt naar de rekening bij het Kerkelijk Bureau. Alle gevers hartelijk dank.
Inmiddels zijn ook de Kerstattenties opgehaald, die bezorgd zullen gaan worden.
Twee bezoekdames gaan per 1-1-2023 stoppen waardoor er plaatsen vrij  komen. Daarnaast zijn er nog een aantal plaatsen vacant. Wie komen die plaatsen invullen? Meld U zich bij mij aan!
Onze volgende bijeenkomst is op dinsdag 31 januari 2023, om 19.30 uur in De Hoeve. We willen na afloop sjoelen!.
Ik wens iedereen  gezegende Kerstdagen en een goed en gezond 2023 toe.
Ria van Herk, tel: 551973.

Actie Kerkbalans 2023
In januari doet onze gemeente mee aan de Actie Kerkbalans 2023. De voorbereidingen hiervoor zijn al in volle gang. Tijdens deze actieperiode van 14 januari tot 28 januari zullen we u als kerkleden om een financiële bijdrage vragen, zodat we ook in 2023 kunnen doen waar we als kerk voor staan. Het thema van de Actie is “Geef vandaag voor de kerk van morgen”. Want ook in de toekomst willen we als kerk van betekenis zijn voor mensen die verdieping en ontmoeting zoeken.
Daar hebben we uw steun bij nodig. Want als kerk krijgen we geen subsidie. De financiële bijdrage van onze leden is noodzakelijk om te kunnen voortbestaan. Vandaar dat we onze gemeenteleden ieder jaar om een bijdrage vragen.

In december krijgt u al de mogelijkheid online uw jaarlijkse toezegging te doen voor het jaar 2023 op de website van Hervormd Ermelo: https://bijdragen.hervormd-ermelo.nl/bijdragen/. Door uw bijdrage online toe te zeggen vóór 9 januari 2023 helpt u op deze manier de actie eenvoudig tot een goed einde te brengen. Het scheelt veel enveloppen en papierwerk. En natuurlijk hebben wij minder mensen nodig die eind januari langs de deuren gaan om de enveloppen te bezorgen en op te halen.

Dankzij uw bijdrage kunnen we onze belangrijke taken blijven vervullen en plannen maken voor de toekomst. Zo zijn we voornemens een nieuwe predikant voor onbepaalde tijd te beroepen. Omdat de invulling van het pastoraat van grote betekenis is voor onze Oude Kerk wijkgemeente, hebben we ten doel gesteld dat circa 50% van de bijdrage wordt gereserveerd voor het pastoraat. We willen u daarom vragen ruimhartig bij te dragen.
Door vandaag te geven, kan de kerk blijven doen waar ze al eeuwenlang voor staat. Dit kan ook middels fiscaal aantrekkelijk schenken of met een periodieke gift. Overweegt u dit te gaan doen, mailt of belt u dan met het Kerkelijk Bureau via kerkelijkbureau@hervormd-ermelo.nl of 0341 - 553015.
Op naar de kerk van morgen!
Namens College van Kerkrentmeesters
G.Sinnema ( Ouderling-Kerkrentmeester Oude Kerk)

Koffieochtenden.
Wekelijks organiseren we koffieochtenden in de Hoeve. Iedereen die zin heeft in koffie en ontmoeting is van harte welkom. Iedere woensdag van 10 tot 11 uur is De Hoeve geopend en staat de koffie klaar.

LH.

Deel op Deel op