Home > Kerkelijk Centrum > Oud ijzer actie

13 april 9-15 uur.

Oud ijzer actie

Op zaterdag 13 April houden we een oud ijzer actie. U kunt terecht op het parkeerterrein van het Kerkelijk Centrum tussen 9 en 15 uur.
Deze inzamelingsactie is een gezamelijke actie.

De doelen zijn:
- Werkgroep Arpi tbv de werkreis dit jaar (50% van de opbrengst)
- Theo Homberg ondersteunt diverse organisaties (50% van de opbrengst)
(Hands For Hope, Stichting Sawasdee in Cambodja en Mukdahan school voor doven in Thailand)

Werkgroep Arpi
Het Kerkelijk Centrum heeft al ruim 10 jaar contacten met de door ds. April geleide gemeente in Slowakije.
We mochten de eerste steen leggen van een nieuw kerkgebouw en ook mochten we de haan plaatsen als kroon op het werk. Velen van ons zijn er geweest om te helpen met de bouw. Maar ook om zelf opgebouwd te worden en getuige te zijn van het werk van onze Vader. Dat gaat altijd door.

Door een tragisch ongeluk is Ds. Arpi in 2021 helaas overleden. Gelukkig is er een nieuwe dominee, zodat de wens van Arpi en de opbouw van de gemeente daar toch door kan gaan. Sinds de oprichting van Werkgroep Arpi onderhouden we intensief contact met onze broeders en zusters in Oroszka – Slowakije (Pohronsky Ruskov).
Wij zijn blij om aan te kondigen dat we in het voorjaar van 2024 een werkreis willen organiseren. Er zijn nog een aantal aftimmerwerkzaamheden in en rond de kerk en er mag een hekwerk worden geplaatst achter de kerk.

Doelen van Theo zich graag voor inzet en waar een deel van de opbrengt naar toegaat.
Project: Hands For Hope

Het HHC House o.l.v. Sarin (een voormalig slachtoffer van de Genocide in 1975-79) betreft een opvang voor kinderen met een verstandelijke- en Autismebeperking.
Voor die laatste wil men nu ook speciaal een school bouwen.

Projecten: Stichting Sawasdee Cambodja
De Don Bosco Ambacht-Hotelschool in Sihanoukville is voor kinderen die soms zonder Basisschool in 2 jaar worden opgeleid voor metaalbewerker en automonteur en hotelmedewerker.

In een kleine varkensfokkerij worden varkens geslacht door leerlingen van de school o.l.v. een boer. Dit kleine beetje vlees is voor bij de rijst voor de internaatleerlingen van de Don Bosco school . Deze fokkerij is mede mogelijk gemaakt door Kringloopwinkel over / nodig uit Putten.

De jongeren zijn deels woonachtig in een jongens- en meisjesinternaat. Het meisjesinternaat word zwaar beveiligd ter voorkoming van Prostitutie.

Deze Don Bosco scholen worden een tijd ondersteund door geheel uit vrijwilligers bestaande stichting: Stichting Sawasdee uit onze Provincie Zeeland . Kort geleden is de 102de Zeecontainer verstuurd met gereedschappen en gebruiksklare goederen .

Project: Mukdahan school voor doven Thailand
Thailand mijn andere doel is om in de
arme provincie MUKDAHAN in
N-O Thailand de Dove- en/of verstandelijke gehandicapte kinderen in Sodsueksa de school  financieel steunen voor wat extra voeding, kleding en leermiddelen.