Home > Kerkelijk Centrum > wijknieuws 2022 nr. 1

14-01-2022

wijknieuws 2022 nr. 1

Met het oog op de zondag
De geplande bevestigingsdienst van nieuwe ambtsdragers kon helaas niet doorgaan, omdat ik in quarantaine zit. Hij is doorgeschoven naar 13 februari. Daarbij zijn er ook een paar wijzigingen en aanvullingen: Conny van Ginkel heeft aangegeven nog 2 jaar door te gaan als ouderling. Jan van der Weide is benoemd als pastoraal medewerker, en heeft deze benoeming aangenomen. En we nemen afscheid van 2 pastoraal medewerkers: Wouter van de Kamp en Jannie Bouwers. En hopelijk kunnen we dan ook jeugdambtsdragers bevestigen. Wilt u dat ook in uw gebeden meenemen?

Omzien naar elkaar
Verschillende gemeenteleden zijn (ernstig) ziek, zitten in en behandeltraject, ondergaan kuren of herstellen van ingrepen. We bidden dat de God die wonderen doet hen en allen die hen lief zijn nabij wil zijn.

Bloemen
Op zondag 2 januari werden de bloemen bezorgd bij mw. Esveld. De bloemen van 9 januari gingen naar fam. Van den Brink.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer
Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.

Beroepen
Zoals u heeft kunnen horen zijn er beroepen ontvangen van de hervormde gemeenten van Houten, Rotterdam-Kralingen en Loosdrecht. Deze tijd staat in het kader van ontmoeten en kennismaken – voor zover dat in coronatijd kan. De beslissing betreffende deze beroepen moet uiterlijk 5 februari genomen zijn. We zoeken naar Gods weg hierin, in het geloof dat Hij ons leven leidt, en de weg zal wijzen: ‘als ik mijn hand in zijn hand leg, wijst Hij mij de weg’ zingt een lied. In dat vertrouwen gaan wij verder. Wel ervaar ik het als een spannende tijd: hoe weet je wat Gods wil is? Want je eigen wil kan daarbij ook in de weg zitten. Het is tegelijk ook een oefening in afhankelijkheid, in leren vertrouwen. Ik weet mij daarbij ook gesterkt door de verschillende blijken van uw en jouw meeleven hierin. Hartelijk dank daarvoor!

Tot slot
Het is een vreemde gewaarwording: opeens opgesloten te zitten in huis. De oplopende coronacijfers zijn dan meer dan statistieken in het nieuws, ze komen je deur binnen en ontregelen je. U begrijpt: wij zijn ook getroffen en zitten in quarantaine. Zoals zoveel anderen. Het betekende dat ik een aantal diensten moest afzeggen en dat er van alles doorschuift. Hopelijk is het van korte duur. De tijd zal het leren.
Met een hartelijke groet aan u en jullie allen,
R.F. de Wit