Home > Kerkelijk Centrum > Wijknieuws 2023 nr. 4

03-03-2023

Wijknieuws 2023 nr. 4

Omzien naar elkaar
We denken aan gemeenteleden die zorgen hebben over hun gezondheid.
Er zijn natuurlijk ook gemeenteleden die nu niet genoemd worden, maar die wel geconfronteerd worden met allerlei zorgen. Ook zij, hoewel hier niet bij name genoemd, hebben ons gebed en wellicht ook onze concrete hulp nodig!

Bloemen
De bloemen van zondag 12 februari gingen naar mw. G.Bakker. En die van 19 februari zijn bezorgd bij mw. v.d. Brink-van der Zanden.

Bedankt!
Wij willen iedereen bedanken voor de vele felicitaties, in welke vorm dan ook, met ons 60-jarig huwelijksjubileum.
Gerrie en Piet Lodder.

Giften

Ds Sonnenberg ontving 100 Euro voor de jongerenwerkvakantie en tijdens het jeugdweekend kwam er 135 Euro aan giften binnen met dezelfde bestemming. Ouderling Greet Bikker kreeg 20 Euro voor de wijkkas. Alle gevers hartelijk dank!

Pastoraat in vacaturetijd

Als er behoefte is aan pastorale zorg dit graag doorgeven aan uw sectieouderling of aan Greet Bikker 06-23026792. Zij stemt het pastoraat af met ds. Sonnenberg.

Vrijwillige Hulpdienst
Voor informatie kunt u terecht bij: Wouter van den Hoek, 06-46073846, woutervandenhoek@icloud.com; Henri Ruitenberg, 06-53632568, mt.ruitenberg@hetnet.nl en Gert Turien, 06-55880128, gturien@yahoo.com?

Beamer en kerkbode

Mocht u berichten voor de beamer hebben, wilt u deze dan voor vrijdagavond 18.00 uur sturen naar de scriba via scriba.kc@hervormd-ermelo.nl.
Berichten voor de kerkbode mogen hier ook heen gestuurd worden, deze moeten vóór donderdagavond in de week voorafgaand aan de verschijning binnen zijn.

Contact
Graag blijven we op de hoogte van alles wat speelt in de gemeente maar we vragen u en jullie wel dit aan ons door te geven. Dan kunnen we ook met elkaar meeleven en voor elkaar bidden.

Tot slot
Ds Sonnenberg heeft in verschillende bijeenkomsten die er waren rondom het overlijden van iemand uit de gemeente het volgende gebed uitgesproken. Het is van Bonhoeffer die het schreef toen hij gevangen zat in Berlijn:

Tot U, God, roep ik in de vroege morgen
help mij te bidden
en mijn gedachten te richten op U,
ik kan het niet alleen.
In mij is duisternis, bij U is licht.
Ik ben eenzaam, Gij verlaat mij niet.
Ik ben bevreesd, bij U is hulp.
Ik ben onrustig, bij U is vrede.
In mijn hart is bitterheid, bij U is geduld.
Ik begrijp uw wegen niet, maar Gij kent mijn weg.

GV