Home > Nieuwe Kerk > Zondagsschool

Zondagsschool

In `t Venster is er zondagsschool voor alle kinderen uit groep 1 t/m 8.
Tijdens de ochtenddienst is er zondagsschool voor groep 1 t/m 6 en tijdens de avonddienst eenmaal in de twee weken voor groep  7 & 8.

In de ochtend maken de leidinggevenden gebruik van de lesmethode “Vertel het maar”, speciaal voor de zondagsschool. Deze lesmethode bevat voor iedere zondag een verhaal met een bijpassend werkje/spel. Ook wordt er gezongen met de kinderen.

De kinderen uit de groep 7 & 8 werken met de lesmethode “On Track”, welke goed aansluit op de catechisatie. Na de inleiding gaan zij in groepjes uiteen om met elkaar in gesprek te gaan.

In de schoolvakanties is er geen zondagsschool en tijdens doopdiensten is er alleen zondagsschool voor de groepen 1 en 2.
Op de startbrief, die de kinderen van groep 3 t/m 6 aan het begin van het seizoen ontvangen, staan alle andere data vermeld waarop geen zondagsschool gegeven wordt.
De groep 7 & 8 volgen een eigen rooster met 18 lessen.