Home > Oude Kerk > Activiteiten

28-01-2023
Ermelo

Actie kerkbalans 2023

In januari doet onze gemeente mee aan de Actie Kerkbalans 2023. De voorbereidingen hiervoor zijn al in volle gang. Tijdens deze actieperiode van 14 januari tot 28 januari zullen we u als kerkleden om een financiële bijdrage vragen, zodat we ook in 2023 kunnen doen waar we als kerk voor staan. Het thema van de Actie is “Geef vandaag voor de kerk van morgen”. Want ook in de toekomst willen we als kerk van betekenis zijn voor mensen die verdieping en ontmoeting zoeken.
Daar hebben we uw steun bij nodig. Want als kerk krijgen we geen subsidie. De financiële bijdrage van onze leden is noodzakelijk om te kunnen voortbestaan. Vandaar dat we onze gemeenteleden ieder jaar om een bijdrage vragen.

In december krijgt u al de mogelijkheid online uw jaarlijkse toezegging te doen voor het jaar 2023 op de website van Hervormd Ermelo: https://bijdragen.hervormd-ermelo.nl/bijdragen/. Door uw bijdrage online toe te zeggen vóór 9 januari 2023 helpt u op deze manier de actie eenvoudig tot een goed einde te brengen. Het scheelt veel enveloppen en papierwerk. En natuurlijk hebben wij minder mensen nodig die eind januari langs de deuren gaan om de enveloppen te bezorgen en op te halen.

Dankzij uw bijdrage kunnen we onze belangrijke taken blijven vervullen en plannen maken voor de toekomst. Zo zijn we voornemens een nieuwe predikant voor onbepaalde tijd te beroepen. Omdat de invulling van het pastoraat van grote betekenis is voor onze Oude Kerk wijkgemeente, hebben we ten doel gesteld dat circa 50% van de bijdrage wordt gereserveerd voor het pastoraat. We willen u daarom vragen ruimhartig bij te dragen.

Door vandaag te geven, kan de kerk blijven doen waar ze al eeuwenlang voor staat. Dit kan ook middels fiscaal aantrekkelijk schenken of met een periodieke gift. Overweegt u dit te gaan doen, mailt of belt u dan met het Kerkelijk Bureau via kerkelijkbureau@hervormd-ermelo.nl of 0341 - 553015.

Op naar de kerk van morgen!

Namens College van Kerkrentmeesters
G. Sinnema ( Ouderling-Kerkrentmeester Oude Kerk)

Deel op Deel op

28-01-2023
Ermelo

Zoek activiteit

Van
Tot

Boeldag boekenverkoop

BOEKENVERKOOP

Een paar keer per jaar houdt het Boeldagcomité in Ermelo een grote meerdaagse boekenverkoop. Het gaat om vele duizenden boeken zoals romans, thrillers, theologie, kunst, cultuur, geschiedenis, gezondheid, kinderboeken enz. enz.

De eerste boekenverkoop in 2024 is weer in de Immanuelkerk, Stationsstraat 137, Ermelo

vanaf woensdag 17 april t/m dinsdag 23 april van 10.00 tot 17.00 uur. (zondags gesloten).

De opbrengst gaat naar de deelnemende kerken en andere goede doelen.
van wo 17 apr tm dinsd 23 apr 10:00 uur
Immanuelkerk Stationsstraat 137 Ermelo

minder

Jongerenwerkvacantie 26 okt - 3 nov 24