Home > Vorming en Toerusting > 2027 Vliegen met een missie

Jan Zwart

Vliegen met een missie

Jan Zwart, alias John Black, was jarenlang als zendeling op pad met een vliegtuig. Hij werkte bij de Mission Aviation Fellowship (MAF). Samen met zijn vrouw Roberta heeft hij letterlijk en figuurlijk grenzen opgezocht én overschreden.

Daarover schreef hij een boek: ‘Draagkracht’. Hij vertelt daarin over zijn ervaringen bij de MAF: - in moeilijk begaanbare gebieden bracht hij het Evangelie - moeilijke omstandigheden en lessen over Gods ingrijpen in hun bestaan - uitdagingen met o.a. Pablo Escobar, de beruchte drugsbaron, op de achtergrond.
Een tweede boek verscheen: ‘De Schipper en de vader’. Hierin o.a. het verhaal hoe hij op 8-jarige leeftijd uit het water werd gered door een vrouw. Na 60 jaar volgt een speciale ontmoeting waarin hij haar kon vertellen over zijn leven.
 ‘Onbereikt’ werd het levensmotto van Jan en Roberta. Ze werden geïnspireerd om naar Colombia en later naar Ecuador te gaan.
In ons eigen land werkte hij bij Frontiers, onder moslims. Deze organisatie bereidt zendelingen voor om uit te gaan naar moslimlanden. Dit ziet hij als een missie: uitgaan en uitreiken.
Jan Zwart laat ons korte slides en filmpjes zien om zijn verhalen te ondersteunen. We kunnen deze avond leren van Gods bewogenheid met de Schepping, met alle culturen, de veelkleurigheid van mensen, een ieder anders, waar dan ook op deze aarde. Met deze bril op worden we geconfronteerd met de mooie kant van deze verschillen.
 De avond is interactief. Met ruimte voor vragen en onderbrekingen. Een lezing met een jeugdig elan. Ook voor de jongeren een aansprekend verhaal over moed en avontuur.

Datum: woensdag 14 oktober 2020
Locatie: Oude Kerk