Home > Zendingskerk > Activiteiten

14.00 uur

Foto expositie op zaterdagmiddag

Leden van fotoclub “Inspiration” uit Ermelo exposeren eigen werk, te zien op vijf achtereenvolgende zaterdagmiddagen, van 23 juli t/m 20 augustus in de Zendingskerk.
De Zendingskerk is dan geopend van 14.00 uur tot 16.30 uur.
Ermelo en omgeving vormen een belangrijke inspiratiebron. Motieven te over in de afwisseling van uitgestrekte bossen en heidevelden. Maar ook in het cultuurlandschap met zijn oeroude boerenhoeven. Verder westelijk het overgangsgebied naar de Randmeren, die zelf een geheel eigen karakter hebben met strand, water en weidse luchten. En tenslotte zijn in het dorp Ermelo zelf - voor wie er oog voor heeft - oneindig veel interessante objecten te ontdekken en vast te leggen.
Fotoclub “Inspiration” bestaat sinds 2012 en heeft acht leden. Maandelijks komt men samen om elkaars werk te beoordelen en ideeën uit te wisselen zoals interessante locaties, verrassende objecten en ongewone composities. Ook de nachten en de schemering zijn een favoriet thema. Kortom, men streeft naar echte fotografie, meer dan louter traditionele plaatjes. Nieuwe leden zijn welkom. Jaarlijks wordt in De Baanveger een overzichtstentoonstelling gehouden.

Namens de Open Kerk Commissie
Wilbert de Kruiff

Deel op Deel op

14.00 uur

Zoek activiteit

Van
Tot

Vakantiediensten: Uit de Kunst in de Zendingskerk

Het thema voor de vakantiediensten in de Zendingskerk is dit jaar ‘Uit de Kunst’. Vanaf 14 juli a.s. kijken wij zeven zondagen lang aan de hand van het werk van kunstenaars naar Bijbelse verhalen en religieuze thema's.

In deze diensten is er extra muzikale medewerking en er is een lied gemaakt, speciaal voor de vakantiediensten.

Expositie StEK

Op de zaterdagen van 13 juli tot en met 24 augustus van 14.00 – 16.30 uur is er in de kerk een expositie van Stichting Ermelo's Kunstcollectief (StEK).

Bloemschikken

Mooie dingen bekijken is leuk, maar zelf iets maken minstens zo inspirerend. We zijn blij onze bloemengroep bereid is om een workshop bloemschikken te verzorgen voor ons. Op zaterdagmiddag 10 augustus gaan we aan de slag. In het laatst verschenen nummer van Contact vindt u al informatie hierover van de bloemengroep.

Het schema:

• 14 juli, voorganger Kim de Berg

kunstenaar: Rineke Dijkstra (fotografie-kunst)

bijbeltekst: Marcus 6: 30-34 (thema: Ontferming)

• 21 juli, voorganger Heleen Bakker

kunstenaar: Kees de Kort

bijbelteksten: Psalm 104: 1 en 2, Jesaja 60: 1-3, Mattheus 5: 14-16 (thema: Licht)

• 28 juli, voorganger Heleen Bakker

kunstenaar: Matisse

bijbeltekst: Genesis 7: 17 - 8:3 en Lucas 8: 22-25 (thema: Water)

• 4 augustus, voorganger Cor Louwerse

kunstenaar: Vincent van Gogh

bijbelteksten: psalm 8 en Mattheus 18: 1-5 (thema: Verwondering)

• 11 augustus, voorganger Sjoerd Zwaan

kunstenaar: Chagall

bijbeltekst: Exodus 3: 1-15 (thema: Hier ben ik)

• 18 augustus, voorganger Sjoerd Zwaan

kunstenaar: Vermeer

bijbeltekst: Lucas 10: 38-42 (thema: Martha en Maria)

• 25 augustus, voorganger Kim de Berg

kunstenaar: Marina Abramovic

bijbeltekst: psalm 139 (thema: Ken je mij?)

14 juli t/m 25 augustus 2024

minder

Kerkcafé, donderdag 15 augustus a.s. van 10 – 12 uur

Op deze datum is er weer Kerkcafé in de consistorie van de Zendingskerk. Iedereen is van harte welkom; we zitten gezellig bij elkaar aan tafels. U hoeft zich niet aan te melden. De koffie staat voor u klaar!

Donderdag 15 augustus a.s. van 10 - 12 uur

AUG

Vesper - elke laatste zondagmiddag van de maand

Elke laatste zondag van de maand (m.u.v. juli) is er in de Zendingskerk om 17.00 uur een vesper. Een inspirerende viering in het teken van stilte en stilstaan, samen zingen en luisteren, inspiratie opdoen en bidden.
Iedereen is welkom! Na de vesper is er soep met brood en kun je nog even napraten.

Dit jaar staat elke vesper in het teken van een inspirerende persoon. Wil je weten wie er deze keer centraal staat, volg ons dan op Facebook.com/Zendingskerk. Liever een mailtje ontvangen met een uitnodiging? Stuur dan een mailtje naar vesperzendingskerk@gmail.com. Hier kun je ook terecht als je vragen hebt.
zondag, 17.00 uur