Home > Zendingskerk > Nieuws

Zondag 19 maart 2023

Kinderen in de kerk!

Sinds enige tijd is er geen kindernevendienst meer in de Zendingskerk. Toch komen zo af en toe kinderen mee naar de kerkdienst. Voor zover ze nog de basisschoolleeftijd hebben, hangen er voor hen sinds kort tasjes in de voorhal, voor tijdens de kerkdienst.
In de tasjes zitten een klembord, een etui met stiften en kleurpotloden met een puntenslijper, een boekje en een muziekinstrumentje. Met dat instrument kunnen de kinderen meedoen tijdens het zingen van de liederen. Nieuwe kleurplaten liggen op de statafel in de voorhal, naast de te ondertekenen bloemenkaart.
De gastvrouw/-heer die bij de deur staat wil de kinderen een tasje overhandigen en hen wijzen op de kleurplaten die op de tafel liggen. Bij het naar huis gaan de tasjes graag weer terug hangen onder het kastje van de liedboeken. Uiteraard mogen de kinderen de kleurplaten of vouwwerkjes mee naar huis nemen. Probeert u ze te stimuleren om de muziekinstrumenten te gebruiken?
Heleen Bakker en Margot Sants-Kottman hebben de tasjes samengesteld. Mocht u nog een suggestie hebben, heel graag! U weet vast wel een van hen te bereiken en anders kunt u via de scriba uw ideeën doorgeven.

Deel op Deel op

Zoek nieuws

Van
Tot

Zendingskerk

Een nieuwe musical

19 maart 2024  |  Een nieuwe Musical!

Februari 2024 is voorbijgegaan zonder musical. Maar de tijd heeft niet stil gestaan! Al in mei vorig jaar is er een denktank van mensen bij elkaar gekomen, om er samen over na te denken waar een volgende musical over zou kunnen gaan. En hoe die musical er dan uit zou zien. Welke thema’s, welke liederen passen daar bij?

De groep bestond uit Johan van Voskuilen, Henriette van Ameijde, Cor Louwerse, Kim de Berg, Esther Voskuilen en Gertia. Johan wilde de musical wel schrijven en al snel ging ook Henriette mee schrijven. Nu is de musical geschreven en de liedjes zijn erbij gezocht. Het is een eigentijdse, vlotte, herkenbare musical geworden, waarin veel gebeurd. Met daarin mooie liederen, begeleid door Cor Louwerse.

Applaus voor Johan en Henriette, knap gedaan!!!

De musical heet ‘Geen tijd’! Het verhaal gaat over 4 gezinnen die aan een parkje wonen. Ze krijgen een brief van de gemeente waarin staat dat er een plan ligt om in hun parkje 6 Tiny Houses te plaatsen. Als ze er bezwaar tegen hebben, kunnen ze reageren. Zodoende ontstaat er interactie tussen de gezinnen. Maak kennis met de gezinnen: in het eerste gezin wonen 2 kinderen met hun ouders ( die druk zijn met hun carrière) en hun Opa en Oma wonen bij hen in, om voor de kinderen te zorgen. In het tweede gezin woont een Syrische vluchteling, die helpt met de zorg voor de demente Opa. Om Oma, die mantelzorger is, een beetje te helpen. In de derde gezin wonen 2 kinderen met hun ouders. In het vierde gezin woont Oma Bep, die weduwe is.

De jeugd speelt een grote rol in de musical. Zij bedenken een plan; een barbecue voor de buurt. Om de wethouder te laten zien hoe belangrijk het park is voor de buurt. Maar dan gaat er van alles mis…!

Maar zonder spelers geen musical. Daarom de vraag of er onder u/jullie mensen zijn die mee willen doen?! Zelf eens in de rol van een ander stappen. Een half jaar op vrijdagavond repeteren en dan eind februari stralen tijdens de 2 uitvoeringen! Dus: wie doet er mee? Heb je nog vragen? Ik hoor het graag!

Gertia Coenraats, regisseur.

19 maart 2024