Home > Kerkelijk Centrum > Kindernevendienst

Kerkdiensten in het Kerkelijk Centrum

Kindernevendienst

In het beleidsplan van Kerkelijk Centrum staat over het jeugdwerk: “We geloven dat kinderen en jongeren een volwaardige plek mogen hebben in de christelijke gemeente. We willen hen graag in de verschillende ontwikkelingsfasen en op verschillende plekken in de gemeente bereiken en ondersteunen.”

Daarom wordt er tijdens de morgendiensten Kindernevendienst (KND) gehouden in de nevenruimten van het KC. Wij vinden het fijn als uw kind deelneemt aan deze KND! Graag willen we u wat meer informatie geven.

Voor wie:
Tijdens de morgendienst wordt de KND gehouden in de zalen van het KC. Er zijn 2 groepen: groep 1 (groep 1, 2 en 3 basisschool) en groep 2 (groep 4, 5 en 6 basisschool). Na het eerste gebed verlaten de kinderen de kerkzaal. Aan het einde van de dienst, vóór de zegen komen de kinderen weer terug.
KND loopt parallel aan de kerkdienst en heeft vaste elementen, waarin kinderen op hun eigen niveau een Bijbelverhaal, of thema uit de Bijbel horen, bespreken en verwerken. We gebruiken daarvoor de methode van HGJB en NBG.

Bijzondere diensten
Tijdens de diensten op 1e Paas-, Pinkster- en Kerstdag en gedurende de zomervakantie is er geen KND voor groep 2 (4,5,6 basisschool). Er zal dan altijd wel een puzzel/werkblad of 1 puzzelboekje voor de hele zomer in de hal van de kerk liggen.
Tijdens de zondag van Kerk& School is er geen KND voor alle groepen.

Collecte
Tijdens de KND sparen we met de kinderen voor een goed doel: de uitzending en het werk van fam. Wilbrink naar Cambodja. De moeder van dit gezin (Cora Wilbrink-van Bloemendaal) is zelf opgegroeid in het KC, en haar kinderen kwamen soms ook bij de KND als ze een weekend bij opa en oma zijn. We hopen de komende tijd met hen in contact te zijn - en waarderen het daarom als de kinderen daar een bijdrage in kunnen geven. Dat kan digitaal (vraag er ons even naar), maar voor de kinderen is het natuurlijk heel duidelijk en concreet als het via geld of kerkmunten kan. De foto toont het gezin van de fam. Wilbrink.

KND app, Scipio en contact
Op whatsapp hebben we een app voor groep 1 (basisschool 1,2,3) en een app voor groep 2 (basisschool 4,5,6). Hierin communiceren we het als er bijzonderheden zijn, als we foto’s van de ochtend willen delen, etc. Het is fijn als we uw telefoonnummer hiervoor mogen gebruiken.

Algehele coördinatie en voor vragen en opmerkingen kun je altijd terecht bij Marijke en Mirjam.
Wij hopen dat de kinderen een fijne en gezegende tijd hebben tijdens de Kindernevendienst.

Hartelijke groet,
Namens alle leiding van de Kindernevendienst

Marijke en Mirjam
sjaak.mirjam@gmail.com