Home > Kerkrentmeesters > Wie zijn wij?

Kerkrentmeesters

Wij zijn wij?

De kerkrentmeesters hebben een verantwoordelijke taak op het gebied van financiĆ«n, beheer van gebouwen, veiligheidsbeleid, archief, personeelsbeleid, en geldwerving (zoals Kerkbalans).

Een ouderling-kerkrentmeester is zowel lid van de kerkenraad, als van het college van kerkrentmeesters. Een kerkrentmeester is alleen lid van het college van kerkrentmeesters.

Het college van kerkrentmeesters beheert de financiƫn en gebouwen van de gemeente en zorgt ervoor dat de gemeente een goede en betrouwbare werkgever is.

Aan het college is toevertrouwd:
  • de verzorging van de vermogensrechtelijke aangelegenheden van de gemeente van niet-diaconale aard;
  • het bijhouden van de registers van de gemeenteleden en van het doopboek, het belijdenisboek en het trouwboek.