Home > Kerkrentmeesters > Wie zijn wij?

Kerkrentmeesters

Wij zijn wij?

De kerkrentmeesters hebben een verantwoordelijke taak op het gebied van financiën, beheer van gebouwen, veiligheidsbeleid, archief, personeelsbeleid, en geldwerving (zoals Kerkbalans).

Een ouderling-kerkrentmeester is zowel lid van de kerkenraad, als van het college van kerkrentmeesters. Een kerkrentmeester is alleen lid van het college van kerkrentmeesters.

Het college van kerkrentmeesters beheert de financiën en gebouwen van de gemeente en zorgt ervoor dat de gemeente een goede en betrouwbare werkgever is.

Aan het college is toevertrouwd:
  • de verzorging van de vermogensrechtelijke aangelegenheden van de gemeente van niet-diaconale aard;
  • het bijhouden van de registers van de gemeenteleden en van het doopboek, het belijdenisboek en het trouwboek.
Het college van kerkrentmeesters wordt gevormd door 18 (ouderling-)kerkrentmeesters welke komen uit de vijf wijkgemeenten en de Kerkenraadscommissie Zendingskerk.

Correspondentieadres en bankgegevens

Postadres:
Postbus 333, 3850 AH Ermelo

scriba.cvk@hervormd-ermelo.nl

Bankrelaties:
t.n.v. College van Kerkrentmeesters Hervormde Gemeente Ermelo
- ING NL 34 INGB 0000 9039 33
- Rabobank NL 06 RABO 0317 7015 25

De samenstelling van het college van kerkrentmeesters is per 1 januari 2024:

Dagelijks bestuur

J. Roseboom