Home > Westerkerk > Nieuws

Vrijdag 09 juni 2023

Kerk & De Vleugel

Sinds de opening wordt er veel gebruik gemaakt van de Vleugel. Als beheerders hebben we de wens dat er alle doordeweekse dagen altijd de mogelijkheid is om even binnen te lopen voor een bakje koffie en een luisterend oor. Ook een activiteit organiseren past bij de mogelijkheden.

Op donderdag is de Vleugel nog grotendeels gesloten. Samen met de kerkenraad hebben we besproken dat het mooi zou zijn dat onze gemeente deze dag zou ‘adopteren’.

Wij zoeken daarom mensen uit ons midden die daar ideeën over hebben en ook zo nu en dan beschikbaar willen zijn voor De Vleugel op die donderdag.

Lijkt het u/jou leuk hierover mee te denken?

Aanmelden kan bij Margreet van den Bosch, 06 43588531of iemand van het moderamen. (ds. André of Jan van den Bosch)

Deel op Deel op

Zoek nieuws

Van
Tot

Mijn lied: Glorie aan God

18 oktober 2024  |

Iedereen heeft wel een lied waar je hart sneller van gaat kloppen. Een lied dat je doet denken aan een mooi moment. Een lied waar je de nabijheid van God voelde. Of een lied dat je aanzet als je in een moeilijke situatie zit. Het lijkt ons mooi om dat als gemeente met elkaar te delen zodat we elkaar kunnen inspireren. Daarom laten we elke week een gemeentelid aan het woord. Deze week: Nicole van Schaijk.

Mij werd gevraagd om een lied dat me aanspreekt op te schrijven.
Ik vind het lied Glorie aan God een prachtig lied. De tekst en de melodie maken mij vrolijk.
Hierbij geef ik het stokje door aan Johanna

Groeten,
Gerald

18 oktober 2024

minder

Bij de zondag: 20 oktober

16 oktober 2024  |

Zondag 6 oktober hoopt ds. M.A. (Amanda) Spies ons voor te gaan. Amanda is als predikant verbonden aan de Gereformeerde kerk Ermelo.

Het thema van de dienst is "Zien we het wel? Kijken door de ogen van de Maker"

Psalm 139: 1 en 8
Opw 805
Opw 786
Opw 732
Opw Kids 135
NLB 1005: 1 en 2
NLB 146c: 3, 6, 7
NLB 973
NLB 1006
HH 386

De schriftlezingen zijn uit:
Exodus 3: 7-8a, 14b-15a, 16
Psalm 10: 1-2, 4a, 6-8, 11-15, 17-18a
Matteüs 9: 35-36

16 oktober 2024

meer

Mijn lied: Ga

11 oktober 2024  |

Wij hebben als kring vorig jaar de Micha cursus doorlopen. Dit heeft mij wederom doen beseffen hoeveel onrecht er in de wereld is. Maar ook dat wij als Christenen geroepen worden om recht te doen. Het volgende lied van Matthijn Buwalda is al best oud, maar geeft een mooie boodschap: "U zegt ga! U wilt dat wij gaan! Wat heeft de wereld aan Uw zegen als wij ons niet bewegen?"

Dit lied raakte mij en heeft mij er toe gezet om daadwerkelijk in beweging te komen tegen onrecht. Komend jaar januari ga ik naar Oeganda om een halve marathon te rennen. Met als doel zoveel mogelijk sponsorgeld mee te nemen om op die manier recht te doen en aan het koninkrijk van God te bouwen. Afgelopen half jaar heb ik gemerkt dat als in actie kom, God zijn zegen geeft. Want wauw, wat is het bijzonder hoeveel mensen al mee hebben gebouwd in Zijn Koninkrijk.

Groet,
Nicole van Schaijk

(mocht u mee willen strijden tegen onrecht middels een gift: https://www.muskathlon.nl/deelnemers/uganda-2025-nicole-van-schaijk)

n.b. ik geeft het stokje door aan Gerald Teunissen