Home > Westerkerk > Wat doen wij?

Westerkerk

Wat doen wij?

Kerkdiensten
De kerkdiensten vinden iedere zondagochtend plaats in de Westerkerk, Oude Nijkerkerweg 4. Alle ochtenddiensten beginnen om 9.30 uur (april tot en met oktober) of om 10.00 uur (november tot en met maart). Voor de actuele aanvangstijd zie de agenda.

Jeugdwerk
In de Westerkerk vinden we het jeugdwerk erg belangrijk. De jeugd is niet alleen de kerk van de toekomst, maar ook de kerk van nu. De organisatie van het jeugdwerk is in handen van het jeugdwijkteam. Zie de pagina van het jeugdwerk voor meer informatie.

Ouderenwerk
Ook de ouderen hebben hun eigen plaats in de gemeente. Zie de pagina van het ouderenwerk voor meer informatie.

Pastoraat
Omzien naar elkaar is een taak van de hele gemeente. Maar natuurlijk zijn er situaties en momenten waarop je extra zorg en aandacht nodig hebt. Het pastoraat is opgedeeld in leeftijdsgroepen. Iedere doelgroep heeft één of meerdere ouderlingen en pastoraal bezoekers.
Bijzondere omstandigheden vragen soms meer pastorale zorg. Hiervoor is er in de Westerkerk een team van Extra Pastorale Begeleiding. Daarnaast hebben we een interkerkelijk team voor Pastoraat voor Bevrijding en Innerlijke Genezing. U leest hier meer over op de pagina's over pastoraat

Diaconale zorg
Onder de diaconale zorg valt het diaconaal wijkteam en ONE (Omzien Naar Elkaar). Voor meer informatie zie de pagina van de diaconie in de wijk.

Kringen
Niet alleen op zondag tijdens de dienst; ook op andere momenten ontmoeten we elkaar als gemeente. Bijvoorbeeld in de diverse kringen. Naast de reguliere huiskringen zijn er enkele jongerenkringen en is er een ouderenkring. Zie de pagina over het kringwerk.

Wat doen wij samen
In onze gemeente hebben we naast de kerkdiensten en gebeds- en bijbelkringen ook andere activiteiten die we samen doen.