Home > Westerkerk > Omzien Naar Elkaar

Wat doen wij?

ONE

Is ONE (Omzien Naar Elkaar) iets voor mij?

Misschien heeft u zich dit wel eens afgevraagd?
Ik ben momenteel niet in staat om de tuin winterklaar te maken.
Ik zou het fijn vinden wanneer er iemand met me mee zou gaan naar de dokter of naar een ziekenhuisbezoek.
Zou iemand me kunnen helpen met het invullen van mijn belastingformulier,
Of wilt u hulp omdat u er geen gat in ziet om de verhuizing te organiseren of uit te voeren?
Dit zijn nu juist onderwerpen, en er zijn er nog veel meer te bedenken, waar we elkaar als gemeente mee kunnen helpen.

Maar ik zou best iets voor iemand anders willen doen, zoals:
Ik kan een klusje voor iemand doen (lampje ophangen, kast in elkaar zetten).
Ik zou wel eens met iemand willen fietsen of wandelen.
Ik vind het leuk om bij mensen gezellig op bezoek te gaan.
Ik zou iemand willen helpen in de huishouding, die dat tijdelijk niet kan.
Ook dit zijn onderwerpen waar u anderen mee kunt helpen. Op die manier kunnen we ook elkaar helpen binnen de gemeente.

De voorbeelden zijn een greep uit de vragen en het aanbod die bij ONE binnenkomen. Afgelopen jaren zijn er veel van dergelijke vragen en aanbiedingen bij elkaar gebracht, waar veel waardering en voldoening uit gekomen is.
Schroom niet om een vraag neer te leggen en schroom ook niet wanneer u iets voor een ander kosteloos wilt betekenen. Want we zijn door de Heer aan elkaar gegeven om tot een hand en een voet te zijn. ONE heeft aangetoond dat dit werkt, leuk is en nuttig is. Op die manier krijgt het gemeente-zijn diepgang krijgen en kunnen we iets van de liefde van Christus aan elkaar en anderen doorgeven.

Voor de contactgegevens zie de contactpagina van ONE.

ONE heeft ook een facebookpagina, het is een besloten groep.
Wordt u/jij ook lid? Zo kunnen we nog meer mensen uit de kerk helpen.
Klik op bovenstaande link of ga naar facebook en zoek op: Omzien Naar Elkaar Westerkerk Ermelo.
Deze groep is alleen toegankelijk voor gemeenteleden van de Westerwijk.