Home > Westerkerk > Gebed

Wat doen wij?

Gebed

Klik hier voor het bericht van de link vanuit de nieuwsbrief

In de Westerkerk bidden we voor en met elkaar

Dit gebeurt op heel veel plekken in de gemeente. Want zoals ademhalen onmisbaar is om te kunnen leven, zo is bidden een onmisbaar onderdeel van ons leven met God. Al biddend ontdekken we dat Hij ons de weg wijst door zijn Woord en Geest, om dát te doen wat Hij voor ons bestemd heeft.
Heb je vragen over gebed of wil je dat er voor je gebeden wordt? Stuur een e-mail.

Er zijn verschillende manieren waarop je gebed kunt ontvangen of mee kunt bidden in de Westerkerk:

Gebedsuren in de week voor Pinksteren
Pinksteren, het feest van de Geest, valt dit jaar op zondag 19 mei. In Ermelo bidden we in interkerkelijk verband al vanaf 2003 voor een diepere doorwerking van de Heilige Geest in ons leven en in ons dorp.
Er zijn in de week van 13 t/m 17 mei gebedsochtenden (de Binnenkamer) en gebedswandelingen (startpunt:De Oase).
Kijk voor meer informatie op de pagina Gebedsuren in de week voor Pinksteren.

Gebedsgroep
Om de twee weken komt er op woensdagmiddag (16.00 - 17.15 uur) een gebedsgroep bij elkaar van vier tot zes personen, om te danken en te bidden voor het wel en wee van onze gemeente. De data staan vermeld in de agenda.

Gebed en zegen
Gebed en zegen is een vorm van gebed die in onze gemeente een vaste plaats heeft gekregen na de kerkdienst.
Naast het orgel, bij het bordje van de gevouwen handen, staan twee mensen voor je klaar om met je en voor je te bidden en te danken voor wat er in je leven speelt.

Gebed thuis
Persoonlijk gebed thuis: neem hiervoor contact op met je ouderling of pastoraal bezoeker.

Pastoraat voor bevrijding en innerlijke genezing.
Dit is een bijzondere vorm van pastoraat en richt zich vooral op belemmeringen en blokkades van een christen in zijn of haar wandel met Christus.

Gebed over de wijkgrenzen
Daarnaast is er veel gebed over de wijkgrenzen heen:
- op basisscholen en in het voortgezet onderwijs
- in vier interkerkelijke gebedsgroepen (interesse? Mail met Jan Minderhoud)
- in de jaarlijkse Week van Gebed (derde week januari), in het Pinksternoveen (tussen Hemelvaart en Pinksteren), in het gebed in de zomermaanden rondom recreatie- en evangelisatiewerk op campings en in het dorp en als GEWIS
(Gezamenlijk Evangelisatie Werk Is Sterk) een actie heeft.

Waar kan ik meer vinden over gebed?

Er zijn op internet veel bronnen te vinden over gebed, soms met een heel verschillende insteek. Dit zijn een paar websites die ons weten te inspireren:

Bidden is een weg – website van bevriende predikanten uit de PKN
Gebedspagina’s van MissieNederland
24/7 Gebed – over gebed dat nooit ophoudt
Bedrijfsgebed – over bidden op je werk