Home > Westerkerk > Gebedspunten

Gebedspagina's

Gebedspunten

Jan Minderhoud wil graag weten of er gebruik wordt gemaakt van deze rubriek met gebeden en onderwerpen voor dank en voorbede. Stuur hem een af en toe een mail of geef feedback.

GEBEDSAVONDEN VOOR EVANGELISATIEWERK IN, RONDOM EN VANUIT ERMELO

Wanneer? Vijf maandagavonden 17, 24 en 31 juli, 7 en 14 augustus
Waar? De Binnenkamer, Stationsstraat 20 (naast het VVV, en bij boekwinkel Evita)
Hoe laat? 19.30 - 20.30 uur

HET BAKEN
Plaats: Camping De Kriemelberg, Drieërweg 104, Ermelo
www.bakenharderwijk.nl
Het Baken is een interkerkelijke evangelisatiecommissie in Harderwijk die als doelstelling heeft om gedreven door de liefde van Christus, present te zijn met het Evangelie, daar waar mensen tot rust willen komen. Dat present zijn, al ruim 23 jaar, doen we in de komende zomer opnieuw op camping De Kriemelberg Bushcamp, en wel in de zomerweken van 15 juli t/m 18 augustus 2023.

Jodrik Zuurveld meldt ons het volgende: “Wij verzorgen op de camping recreatie en evangelisatie. Teams (elke week negen jongeren, twee á drie mentoren en een pastoraal team) zijn in deze zomer vijf weken present op de camping. Wij zijn er voor alle mensen op de camping, jong of oud, christelijk of niet gelovig, jongere of tiener. mensen die veel aanspraak hebben of mensen die we weinig zien. Wij staan open voor een gesprek, een bak koffie of om een luisterend oor te zijn.
Dankbaar zijn we dat lat minute alle vijf weken zijn opgevuld met jongeren, mentoren en pastorale teams.”

Nog een paar losse punten voor gebed:
  • Voor leiding voor gesprekken en onderwerpkeuze voor de avondsluitingen.
  • Dat teamleden, mentoren en campingpastors openingen mogen vinden voor mooie gesprekken.
  • Dat de activiteiten mogen zorgen voor verbinding, verbroedering en plezier.
  • Dat misschien wel deze zomer levensveranderend mag zijn voor campinggasten, al is het maar een klein beetje voor die ene!
Wil je meer op de hoogte blijven van het team en onze terugblik lezen? Stuur dan een berichtje naar info.bakenharderwijk@gmail.com, dan sturen we deze toe!

GEWIS
Opnieuw zijn er plannen om op twee avonden op de Braderie aanwezig te zijn.
En wel op de eerste en op de laatste markt van dit seizoen, 11 juli en 22 augustus.
Fokke Hessels schrijft: “We hopen magazines als Elisabeth en Weet uit te delen en ook een bloem (gerbera), met daaraan een kaartje met een tekstje. Het thema is dit jaar: Rust.. ..
Graag gebed dat met GEWIS de mensen bereikt worden die God op het oog heeft. En dat is eigenlijk iedereen!

DE OASE gedurende de zomermaanden
Ook graag gebed voor De Oase, omdat daar regelmatig vakantiegasten binnenlopen, niet alleen tijdens de braderie, maar ook overdag. Dat er goede contacten mogen zijn vanuit de liefde van Christus.

VAKANTIE BIJBEL WEEK
De Vakantie Bijbel Week (VBW) is een week waarin kinderen bezig zijn met het evangelie, door middel van liedjes zingen, knutselen, luisteren naar verhalen uit de Bijbel en nog veel meer. De VBW wordt altijd in de laatste week van de zomervakantie gehouden.
Het thema van dit jaar is: Tel maar mee!
“Kinderen leren Jezus kennen en ontdekken waar Hij vandaan komt, wie Hij is en wat Hij doet.
Kinderen ontdekken dat Jezus totaal anders is, dat in Zijn leven ‘Alles andersom’ gaat, maar dat dit bij het reddingsplan van God met mensen hoort.”

De VBW vindt plaats van maandag 14 t/m donderdag 17 augustus van 9.30 - 11.30 uur.
De VBW is er voor alle kinderen van groep 1 t/m groep 8 (4 t/m 11 jaar).
Locaties:
  • Groep 1, 2 en 3: Rehobothkerk ( Dirk Staalweg 43)
  • Groep 4, 5 en 6: Rehobothkerk + Kerkelijk Centrum (Dirk Staalweg 43 + Jeugdkant 16)
  • Groep 7 en 8: Rehobothkerk (Dirk Staalweg 43)
Kinderen die nog nooit iets gehoord hebben van het evangelie, als ook kinderen die wel (eens of regelmatig) naar de kerk gaan, zijn van harte welkom.
Daarnaast zijn wij dringend op zoek naar vrijwilligers die tijdens deze dagen willen helpen.
Voor meer informatie zie ook onze nieuwe website: www.vakantiebijbelweekermelo.nl

ZOMERKAMPEN STICHTING GAVE

Stichting Gave uit Harderwijk organiseert ook deze zomer meerdere interculturele zomerkampen voor jongeren. Een voor tieners van 13-16 jaar (Lunteren, 31 juli – 5 aug. en 7-12 aug.), een week voor jongeren van 17-23 jaar (Lunteren, 31 juli – 5 aug. / 7-12 aug. / 14-19 augustus) en een week voor jongvolwassenen van 24-30 jaar (14-19 aug.).

Een Gave-kamp is een toffe vakantieweek waar je vrienden maakt uit allerlei culturen. Hoe verschillend we ook zijn, moslim of christen, Nederlands of Afrikaans - we trekken samen op en leren elkaar en God beter kennen.

Waardevol is het gebed voor alle voorbereidingen en op elk kamp een compleet team aan leiders en koks!
Dank je wel voor je/ jullie betrokkenheid d.m.v. gebed voor de jongeren op de Gave- kampen!

ZOMERKAMPEN voor kinderen en jongeren in …. Oekraïne, Servië en Moldavië

Oekraïne en vooral Moldavië horen tot een van de armste gebieden van Oost-Europa.
Good Nieuws Service wordt gerund door de Ermeloër Jan Peterse en doet daar al 50 jaar een prachtig werk vooral in de Oekraïne, Moldavië, Servië en nu ook het communistische land Transnistrië. Stichting GNS ondersteunt er gemeentes en jeugdkampen, vooral in de zomervakanties die 3 maanden duren. Veel bijbels, zangboeken en praktische hulpmiddelen worden daarheen gebracht. Ook kinderen en jongeren ontvangen er (kinder)bijbels.
In twee landen is de situatie slecht, vooral door de oorlog in de Oekraïne. Daardoor zijn er ook in Moldavië veel vluchtelingen. Door de grote onzekerheid en omdat ze alles achter zich moeten laten, is er ook veel vraag naar christelijke lectuur en vooral naar nieuw testamenten. Ook de Oekraïense officieren vragen hiernaar voor hun manschappen die moeten vechten voor hun land. Voorgangers in de Oekraïne vragen om financiële steun om zoveel vluchtelingen elke dag van eten te voorzien.