Home > Westerkerk > Nieuws

Zaterdag 10 februari 2024

Ontmoeten op de Veluwe

Er is een nieuwe editie van Ontmoeten op de Veluwe.

Onze classispredikant, ds. Wilbert van Iperen, schrijft met enige regelmaat over het werk van en in de classis Veluwe. Er is weer een nieuwe editie van "Ontmoeten op de Veluwe'. Zie hier voor een overzicht van eerdere edities.

Deel op Deel op

Zoek nieuws

Van
Tot

Bij de zondag: 21 april

doop / belijdenis Josephine Kwant
Thema: ‘Laat iedereen vertellen hoe goed U bent’

De Schriftlezingis uit: Psalm 145 (combinatie vertaling BGT en NBV’21)

Zingen:
Opw 733 - 10.000 redenen
Opw 789 - Lopen op het water
Holy forever (Bethel music)
Kinderlied: OpwKids 211 Ho stop, sta eens even stil
Opw 812 - What a beautiful name
Goodness of God (engelse versie van Opw 849)
Opw 661 - Maak groot onze God
Opw 832 - Jezus Overwinnaar

minder
Westerkerk

Vooruitblik Hemelvaartsdag – samen op pad...

20 april 2024  |

Ds. Marthijn van Leeuwen schrijft:

Ik ben wat vroeg, maar herinner u toch al even aan de Hemelvaartsdag, 40 (!) dagen na Pasen en 10 (!) dagen voor Pinksteren. Tsja, dat is dus op een donderdag. ‘Moet je dan naar de kerk?’ Die vraag kun je verwachten. Het antwoord ook: ‘Nee, want het is geen zondag’. Mager, al te mager. Augustinus houdt de gemeente voor op bijvoorbeeld Goede Vrijdag: dat u naar de kerk gekomen bent, laat zien dat het geloof levendig is bij u. Hij bemoedigt hen er dus mee. Positief dat je gekomen bent. Dat valt op! Andere mensen hebben wellicht gedacht: waar gaan die heen? Wat is er dan? Oh ja, Goede Vrijdag… GOEDE vrijdag? Zomaar een gesprek verwekt!!

Nu, daarom nu alvast iets in de week gezet voor Hemelvaartsdag. Inderdaad hopen we op levendigheid!! Juist deze dag leent zich ervoor (omdat het geen zondag is!) om eerst flink of een beetje te dauwtrappen met elkaar en dan gaandeweg naar de kerk te komen. Zeker de gemeenteleden van de Westerkerk, Oude Kerk en Kerkelijk Centrum. Een mooie gelegenheid om in het kader van het WOK-proces elkaar vooral geestelijk te ontmoeten en verkennen. Het is namelijk de bedoeling dat we net als de Emmaüsgangers, maar dan met z’n drieën (liefst van elke kerk één) vanaf een bepaald punt richting de kerk wandelen en ondertussen komen we levensvragen tegen, die we gaandeweg met elkaar bespreken. Misschien voegt Zich wel een vierde bij ons! Aangekomen bij de kerk (dit keer het Kerkelijk Centrum) ontmoeten we degenen die niet konden wandelen maar wel mee wilden doen en dus zittend het gesprek zijn aangegaan, met koffie/thee/fris. Samen gaan we daarna de vreugdevolle dienst in om het feit van Jezus’ hemelvaart te gedenken en te horen van de geweldige troost die ons dat biedt. Reserveren dus en in een volgend bericht binnenkort meer, zoals opgave etc. Lijkt het je leuk om het mee te organiseren, meld je dan nu al.

Bij de zondag

20 april 2024  |

Zondag 21 april hoopt Josephine Kwant gedoopt te worden. Als baby is ze opgedragen en nu kiest ze ervoor om zich te laten dopen. Dat betekent dat ze daarmee ook belijdenis doet.

Ze heeft ervoor gekozen om bij de doop ook echt onder te gaan in het water, om zo met Christus te kunnen opstaan, om met Hem een nieuw leven te kunnen leiden (Rom 6:4) Dus we zijn op zoek gegaan naar een doopbad waarin ze ook echt ‘koppie onder’ kan gaan. Gelukkig kunnen we die lenen. Samen met Josephine is de dienst voorbereid. Het gaat in deze dienst over de goedheid van God, we zullen lezen uit Psalm 145. Onder leiding van het muziekteam zullen we mooie liederen zingen over de liefde en de goedheid van God. Mooi om te zien en te horen hoe bewust Josephine op jonge leeftijd (ze is 16 jaar) deze stap zet! Zijn we blij mee! We bidden om Gods zegen voor haar!

Schriftlezing: Psalm 145

Liederen in de dienst:
Opw 733 - 10.000 redenen
Opw 789 Lopen op het water
Holy forever (Bethel music)
OpwKids 211 Ho stop, sta eens even stil
Opw 812 What a beautiful name
Goodness of God (engelse versie van Opw 849)
Opw 661 Maak groot onze God
Raise a hallelujah (Bethel-music)
Opw 832 Jezus Overwinnaar