Home > Westerkerk > Collecte

Collecte

Tijdens de kerkdiensten zijn er drie collectes: voor de diaconie, de kerk en de zending. U kunt op verschillende manieren een gift doen.

In de kerk: contant of collectemunten
Na afloop van de dienst staat bij de iedere uitgang iemand met twee collectezakken. De opbrengst hiervan is bestemd voor de diaconie en de kerk. Bij de uitgangen hangen busjes aan de muur. De opbrengst hiervan is voor de zending. Collectemunten zijn te koop op het kerkelijk bureau.

Met de Scipio app
Tijdens de dienst, maar ook na afloop van de dienst kunt u geven via de Scipio app. De collectes voor de zondag zijn in de app beschikbaar van de zaterdag voor de kerkdienst tot en met donderdag na de kerkdienst. U vindt in de app drie collectes: diaconie, kerk en zending. Rond een avondmaalszondag kan er een extra avondmaalscollecte bij staan.
U kunt heel gemakkelijk een gewenst bedrag in de Scipio-app aan uw tegoed toevoegen; de betaling gebeurt met iDEAL. Vanuit dit tegoed kan dan gegeven worden aan de verschillende collectes.

Via een link
Via deze link kunt u doneren aan de collectedoelen zoals ze zijn ingesteld in de Scipio-app. Houd er hierbij rekening mee dat iedere transactie €0,35 kost. Bij giften onder een ingesteld minimum bedrag komen deze transactiekosten bij de gever; anders zijn ze voor de kerk. Geven vanuit een tegoed in de Scipio-app kent geen transactiekosten.
Het minimum bedrag voor giften zonder transactiekosten voor de gever is momenteel €1,00.

Via bankoverschrijving
Het is uiteraard ook mogelijk giften te geven door middel van een bankoverschrijving. De te gebruiken gegevens zijn als volgt:
Collecte Diaconie: NL75 RABO 0317 7046 48 t.n.v. Diaconie Hervormd Ermelo
Collecte Kerk: NL02 RABO 0373 7193 88 t.n.v. College Kerkrentmeesters Hervormd Ermelo.
Collecte Zending: NL75 RABO 0317 7046 48 t.n.v. College Kerkrentmeesters Hervormd Ermelo onder vermelding van Zending.

Via iDEAL
Ga hiervoor naar hervormd-ermelo.nl/algemeen/collecte, kies het doel en volg de instructies op het scherm. Deze manier van betalen brengt kosten met zich mee: ongeveer €0,35 per transactie. Deze kosten zijn voor de kerk. Vanwege deze kosten heeft het de voorkeur, zeker bij het betalen van kleine bedragen, om één van de hierboven genoemde methoden te gebruiken.