Home > Westerkerk > Activiteiten

Verschillende kerken

Week van Gebed

Week van Gebed 2023: DOE GOED EN ZOEK RECHT

Hierbij willen we iedereen uitnodigen voor de Week van Gebed van 16-20 januari.

Voel je welkom om mee te bidden! Zie onderaan voor tijd en locaties.

We bidden deze week aan de hand van Jesaja 1:17 - ‘Leer goed te doen; zoek het recht, houd tirannen in toom, kom op voor wezen, sta weduwen bij’.

Het thema ‘Doe Goed en Zoek Recht’ is voorbereid door de Raad van Kerken in Minnesota, de staat in de VS waarop 25 mei 2020 George Perry Floyd, een Afro-Amerikaanse man in de stad Minneapolis, tijdens een arrestatie werd vermoord door een politieagent. Dit gebeurde nadat een winkelbediende vermoedde dat Floyd een vals biljet van twintig dollar had gebruikt. Het werd vooral bekend door de beweging Black Lives Matter. Kerken en gemeenschappen uit Minnesota plaatsten gezamenlijk een gebedstent op de plek waar George Floyd werd vermoord.

De Week van Gebed moedigt christenen aan om goed te doen en recht te zoeken. Bijzondere aandacht is er voor de verdeeldheid en polarisatie die veroorzaakt wordt door onrecht. Bidden is een krachtig wapen tegen deze ontwikkelingen!

Voor de Nederlandse situatie is het materiaal vertaald en aangepast door o.a. Samen Kerk in Nederland (SKIN – een samenwerkingsverband van allochtonen- annex migrantenkerken). We hebben dit materiaal vervolgens zelf weer op Ermelose maat gesneden, door gebedspunten in te voegen vanuit onze specifieke Ermelose situatie.

De gebedsweek vindt landelijk plaats van 15 t/m 22 januari 2023.

Alles bij elkaar zijn er vijf gebedsbijeenkomsten doordeweeks, dagelijks van 19.30 tot 20.30 uur

- Maandag 16 januari, R.K.-parochiekerk, Goede Herderkerk, Smidsweg 20

- Dinsdag 17 januari, Immanuëlkerk, Stationsstraat 137

- Woensdag 18 januari, De Voorhof, Christelijke Gereformeerde Kerk, Frederik       Hendriklaan 11

- Donderdag 19 januari, Westerkerk, Oude Nijkerkerweg 4

- Vrijdag 20 januari, Nederlands Gereformeerde Kerk, Van Beekweg 15 – gebedsavond met een bescheiden band van twee zangers, piano en gitaar.

De voorbereidingsgroep

Willie Huurnink, Evelien van Zanten, Ge Spelmink, Jan Minderhoud

Deel op Deel op

16 januari -20 januari 2021
Verschillende kerken

Zoek activiteit

Van
Tot

DEC

Zie de agenda in de Scipio-app voor alle activiteiten

Een compleet en actueel overzicht van activiteiten vindt u in de Scipio-app.
Westerkerk

minder