Home > Westerkerk > Expositie Nans Rougoor

Kunst in de kerk

Expositie Nans Rougoor

De werken van Joke Verspuij hebben plaats gemaakt voor de schilderijen van Nans Rougoor.
Het lievelingsvak van Nans was tekenen. In 2007 ging zij lessen volgen bij de volksuniversiteit in Ermelo. Onder leiding van Jeanette Boerma leerde Nans aquarelleren en uiteindelijk schilderen met acryl, allerlei onderwerpen van portret, landschappen, bloemen tot stilleven kwamen voorbij. Tot nu toe zijn het realistische werken, Nans maakt hiervoor foto's, verzamelt en werkt deze uit tot schilderijen, soms in opdracht. U kunt deze bekijken achter in de kerk!
Na een pauze van twee jaar begint nu het schildersbloed opnieuw te kriebelen. Na het thema loslaten van 'vertrouwde afbeeldingen' wil Nans haar eigen stijl ontdekken en de vrijheid van het leven schilderen. We zijn benieuwd naar het vervolg!