Home > Westerkerk > Muziek

Muziek

Muziek in de Westerkerk
Tijdens de erediensten is er muzikale begeleiding door orgel en piano. Daarnaast werkt in de meeste diensten (met uitzondering van de maanden juli en augustus) een combo mee voor de begeleiding van enkele liederen. Het combo wordt gevormd door een enthousiaste groep gemeenteleden die in wisselende samenstelling met zang en diverse instrumenten meedoen aan de dienst. Heeft u interesse om mee te doen of wilt u meer informatie? Neem dan contact op met de coördinator Margreet van den Bosch.

Chayim
Chayim was een begeleidingsgroep in de Westerkerk. Chayim is Hebreeuws en betekent “leven”. De groep is destijds opgericht vanwege de toen groeiende behoefte aan begeleiding van de samenzang tijdens de diensten. Op 20 oktober 2019 werkte Chayim voor de laatste keer mee aan een dienst in de Westerkerk.

Het Westerkerk-koperensemble
De Westerwijkgemeente beschikt over een groep enthousiaste koperblazers die op hoogtijdagen meewerkt aan de eredienst.
Naast het begeleiden van de gemeentezang, regelmatig in combinatie met orgel, wordt er ook muziek in meer concerterende vorm uitgevoerd.

De verschillende vormen van muziek geven aan het samen zingen een extra dimensie!

Organisten:
• Wim Zevering