Home > Westerkerk > Scipio app: vragen en antwoorden

Scipio app

Scipio app: vragen en antwoorden

Er is een lijst met veelgestelde vragen beschikbaar op scipio-app.nl/veelgestelde-vragen.

Hieronder staan een aantal genoemd waar we tot nu toe in deze pilot tegenaan liepen.

Ik kan geen account aanmaken.
Mogelijk is je e-mailadres niet bekend in de administratie. Vraag de app-beheerders om dit na te kijken. Geef je e-mailadres aan hen door; zij zorgen dat het kerkelijk bureau de gegevens toevoegt. Je kunt ook rechtstreeks het kerkelijk bureau vragen, maar in het begin willen we de wijzigingen het liefst gebundeld aanleveren.

De app vermeldt niet mijn roepnaam.
De Scipio-app bepaalt de naam op basis van de gegevens in de administratie. Is je roepnaam bekend, dan wordt deze getoond. Is er geen roepnaam bekend, dan gebruikt de app de eerste naam uit het veld voornamen. Wil je je roepnaam laten aanpassen? Geef dit door aan de app-beheerders of het kerkelijk bureau.

Is de app AVG-veilig?
Ja. Zie scipio-app.nl/avg-en-privacy.

Mijn gegevens in de app kloppen niet.
Om je gegevens aan te laten passen, neem je contact op met het kerkelijk bureau.

Hoe zet ik notificaties aan of uit?
Open de app en kies rechts onderin ‘Menu’. Bovenin staat je naam met ‘belijk mijn llidmaatschap’. Klik hierop en kies ‘Meldingen instellen’. Je kunt hier alle meldingen aan- of uitzetten (bovenste regel: meldingen ontvangen). Als meldingen ontvangen aan staat, kun je onderdelen aan- en uitzetten. Zo is het mogeljk om wel meldingen te krijgen van nieuws, maar niet van het toevoegen van documenten.

Staat je vraag er niet bij? Neem contact op met de app-beheerders.