Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 16-2-2023

Vanuit de kerkenraad

16 februari 2023

Op 16 februari kwam de kerkenraad bijeen en sprak over de volgende zaken:

Aan de buitenruimte van de Vleugel wordt gewerkt; er komt meer ruimte om buiten te zitten en de parkeerplaatsen worden daar op aangepast.

Over de te houden middagdiensten loopt het gesprek nog tussen de Westerkerk, Oude kerk, Kerkelijk centrum (WOK) en nu wordt daar ook de gereformeerde kerk bij betrokken. Het moet nog verder uitgewerkt worden. De opzet zal meer die van een samenkomst zijn dan van een reguliere dienst. Nog verder in te vullen.

De begroting werd besproken en akkoord bevonden.

Ook de offerte voor de verbouwing van de oude keuken naar de nieuwe consistorie werd akkoord bevonden.

We hebben de diensten van 15 en 22 januari rond de thema's relatie, seksualiteit en homoseksualiteit geevalueerd. We willen het proces in de vergadering van maart verder bespreken en de gemeente daarna uitgebreider informeren.