Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 11-5-2023 en 15-6-2023

Vanuit de kerkenraad

11 mei 2023 en 15 juni 2023

Op 11 mei (met excuses voor de late berichtgeving) en 15 juni vergaderde de kerkenraad en we spraken over de volgende zaken:
  • De herinrichting van de “oude” zaaltjes, consistorie en het liturgisch centrum. Hier zijn de kerkrentmeesters mee bezig en geven daar in de loop van het jaar vervolg aan. Over de financiële mogelijkheden volgt in een later stadium meer informatie. Prioriteit kreeg nu de nieuwe consistorie.
  • De datum voor de startzondag werd vastgesteld op 17 september 2023.
  • Na de zomervakantie zal de personeelscommissie van het College van Kerkrentmeesters in contact met personeel en de verschillende wijkkerkenraden een definitief personeelsplan opstellen en uitvoeren. De basis hiervan zijn de uitgangspunten zoals deze zijn verwoord in het document van ds. Zijlstra. Hierop is onlangs nog een aantal verduidelijkingen gegeven vanuit de Algemene Kerkenraad, waarmee de personeelscommissie aan de slag kan gaan.
  • We spraken over het “kindermoment” in de dienst en ook over het uitnodigen van gastpredikanten.
  • Tenslotte hebben we, na weging en bespreking van de binnengekomen reacties, een definitief besluit genomen rond homoseksualiteit. In een apart bericht willen we u daar nader over informeren.
De eerstvolgende kerkenraadsvergadering staat gepland voor 14 september.