Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 14-9-2023

Vanuit de kerkenraad

14 september 2023

Op 14 september kwam de kerkenraad voor het eerst na de zomervakantie weer bijeen en sprak over de volgende zaken:
  • De organisatie van de (inmiddels gehouden) startzondag
  • De voortgang over het aanpassen van de zalen. Precies is het nog niet duidelijk, maar in het komende jaar zal daar waarschijnlijk vorm aan gegeven worden. Ook heeft het liturgisch centrum de aandacht.
  • We besloten de foto van een overleden gemeentelid tijdens de dienst op de gedachtenistafel te zetten en niet na de dienst.
  • Een punt van zorg is gebrek aan leiding voor (o.a.) de basiscatechese-groep.
  • Ook binnen de kerkenraad komen weer vacatures. We hebben nu al lange tijd geen scriba.
  • Het kerkenraadsweekend staat gepland op 29 en 30 september. Daar zullen we aan de slag gaan met hoe we samen gemeente kunnen zijn en blijven. Ook omgaan met vacatures zal aandacht krijgen.
  • De collecte in de dienst blijft zoals nu, namelijk bij de uitgang. Wel zijn we voornemens om een moment in de dienst te markeren waarin mensen ook digitaal kunnen geven. Hierbij is aandachtspunt dat het scannen van de QR code geld kost(dat dus niet naar het collectedoel gaat). Digitaal geven via de scipio app of een overboeking is wat dat betreft gunstiger. Of natuurlijk de collectezak.
  • De donderdag in de Vleugel is nog niet opgevuld en de gedachte was dat de Westerkerk deze invulling voor haar rekening neemt. Hier komen we op terug.
  • De volgende kerkenraadsvergadering is 12 oktober om half acht. (Een half uur eerder dan normaal)