Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 12-10-2023

Vanuit de kerkenraad

12 oktober 2023

Op 12 oktober kwam de kerkenraad bij elkaar. Het eerste deel van de avond was de classispredikant, Wilbert van Iperen, bij ons ter bemoediging. We hadden een fijn samenzijn rond de vragen: Waar haal je als ambtsdrager je vreugde uit? Wie of wat uit de Bijbel bemoedigt jou? Wat betekent het om kerk te zijn op deze plek?

Er is een vacature gekomen voor de zendingscommissie van hervormd Ermelo. Mooi zou zijn als een gemeentelid deze plaats in wil vullen.

We blikten nog kort terug op het kerkenraadsweekend (waarover u eerder geinfomreerd bent) en spraken over plannen om toen gemaakte ideeen concreet uit te voeren, zodat de gemeente meer betrokken wordt.

Er komen veel vacatures voor de kerkenraad. We noemden alvast enkele namen van mensen die mogelijk gevraagd kunnen worden. Het is altijd weer spannend of er voldoende mensen beschikbaar zijn.

Ook spraken we over de invulling van het rooster van voorgangers. Hier komen we op terug. Het zou fijn zijn als ook gemeenteleden hierin meedenken.

De volgende keer dat de kerkenraad bijeen komt is 16 november om 20 uur.