Home > Westerkerk > Vanuit de kerkenraad 15-2-2024

Vanuit de kerkenraad

15 februari 2024

Op 15 februari kwam de kerkenraad bijeen. Voor een aantal mensen was het de laatste keer in de kerkenraad. Inmiddels zijn – zoals u weet – de volgende personen zondag 25 februari afgetreden: Helen Arends, Mark de Groot, Nicole van Schaijk, Bernard van den Bosch, Nataniël van Dijk, Edwin Boon en Kees Heutink. In de vergadering werd afscheid genomen en teruggeblikt op de jaren van dienst.

Voor de centrale zendingscommissie is een vacature, welke door een gemeentelid opgevuld kan worden.
Er is een “team eredienst” gevormd, waarvan Peter de Vries de voorzitter / contactpersoon / schakel naar de kerkenraad is geworden. Hieronder valt o.a. het muziekteam en het beamteam.

Ook spraken we over de mogelijkheid dat de diaconie financieel ondersteunt bij hoge energiekosten, wanneer mensen dat niet kunnen opbrengen.
Met het thema “veilige kerk” en vertrouwenspersonen zijn we bezig. Dit wordt vervolgd.
De kerk- en schooldienst werd geëvalueerd. We waren blij met zo’n volle kerk!
In de nieuwsbrief wordt elke week het “lied van de week” door een gemeentelid ingebracht. De zondag daaropvolgend wordt het lied afgespeeld bij het verlaten van de kerk.
We zijn bezig met een nieuw beleidsplan 2024-2030. Tijdens de gemeenteavond van (waarschijnlijk 22)april wordt daar aandacht aan besteed. Tevoren wordt de gemeente daar ook bij betrokken.
We bespraken de nog openstaande vacatures. Fijn dat er drie nieuwe ambtsdragers inmiddels bevestigd zijn. Ook heeft zich een notulist voor de kerkenraad gemeld.
De WOK commissie zal door onze gemeente vertegenwoordigd worden door Jan van den Bosch en Aart Verspuij.

De kerkenraad – in nieuwe samenstelling – komt weer bijeen op 21 maart om 20 uur.