Home > Westerkerk > Coronavirus

Coronavirus

Via deze webpagina houden we u op de hoogte van de huidige maatregelen rond het coronavirus.

Goed nieuws! Met ingang van zondag 27 februari vervallen de meeste maatregelen. Er is geen beperking meer ten aanzien van het aantal bezoekers; inschrijven voor de dienst is niet meer nodig. Ook is er weer koffie na afloop van de dienst. De anderhalvemetermaatregel verdwijnt en een mondkapje is niet meer nodig.
Met ingang van 27 maart geven ouderling van dienst en predikant elkaar weer een hand.

Overige maatregelen
Er blijven nog een paar maatregelen over. Uiteraard gelden de gebruikelijke maatregelen t.a.v. hygiëne zoals het hoesten en niezen in de elleboog, bij klachten thuis blijven, et cetera..
  • De collecte vindt aan het einde van de dienst plaats bij de uitgang van de kerkzaal. Ook kunt u de QR-code gebruiken.
  • Bij de viering van de Maaltijd van de Heer zullen we kleine wegwerpbekertjes gebruiken.
Kerkdiensten online
We blijven de kerkdiensten uitzenden via Kerkomroep en YouTube. Alle informatie over de onlline diensten vindt u hier.

Het spreekt voor zich dat we van iedereen vragen om de adviezen met betrekking tot hygiëne en contact in acht te nemen.

We volgen uiteraard de landelijke en regionale ontwikkelingen op de voet. Als er aanleiding is om de maatregelen bij te stellen, zullen we u dat via de nieuwsbrief en de website laten weten. Voor vragen kunt u altijd bij de kerkenraad terecht.

(Bijgewerkt op 18-2-2022.)